Καθίσματα σε εκπαιδευτικά φορτηγά και η συνέχεια.

0
108

Τα τηλέφωνα πολλά, οι ερωτήσεις πολλές, οι απόρροιες εύλογες, οι απαντήσεις ξεκάθαρες.

Πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτές οδήγησης, επικοινωνούν μαζί μας και ρωτάνε γιατί υπάρχει διαφορά τιμής ανάμεσα στο κάθισμα που εισάγει η Thessdrive και στο κάθισμα που προωθεί με ανάρτηση της, στην αρχική ιστοσελίδα της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης.

Κατά την αναζήτηση καθίσματος, που να πληροί τις προδιαγραφές που έθετε η υπουργική απόφαση, τον Δεκέμβριο του 2016, το πρώτο κάθισμα που βρήκαμε ήταν από Τουρκία και η τιμά αγοράς του ήταν 105 € πλέον μεταφορικών. Ήταν μία φθηνή λύση, προσιτή και θα διευκόλυνε όλους και εμάς ως εισαγωγείς, διανομείς με φθηνό προϊόν που πληροί τις προδιαγραφές αλλά και τους εν δυνάμει πελάτες που θα έλυναν ένα “πρόβλημα” με φθηνό κόστος.

Ήταν πολύ καλό για να είναι αληθινό.

Όπως έχουμε προαναφέρει σε παλαιότερες αναρτήσεις η υπουργική απόφαση και οι μετέπειτα εγκύκλιοι, είναι πολύ καλά δομημένες και προβλέπουν τα πάντα.

Έτσι ενώ με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται ότι “παίρνουμε ένα κάθισμα που έχει έγκριση σύμφωνα με τον κανονισμό 80 της ΟΕΕ/ΗΕ και σύμφωνα με τον κανονισμό 16 της ΟΕΕ/ΗΕ το βάζουμε και τελειώσαμε.

Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα. Η προσθήκη τρίτου καθίσματος προορίζεται κατ’ εξοχήν για φορτηγά που δεν είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση τρίτου καθίσματος από τον κατασκευαστή και δεν υπήρχαν αναμονές για την ασφαλή τοποθέτηση.

Λόγω αυτού τα περισσότερα φορτηγά στον χώρο ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και στο κάθισμα του συνοδηγού υπάρχει πάτωμα ή πλαστικό ή καπάκι για πρόσβαση στον κινητήρα ή ακόμη και άλλη κατασκευή.

Για τον λόγω αυτό ο συντάξας της υπουργικής απόφασης προέβλεψε και με την παράγραφο 1.2.1

“1.2.1 Η τοποθέτηση του καθίσματος και της ζώνης ασφαλείας πρέπει να γίνεται με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται ότι ο επιβάτης συγκρατείται σωστά στο κάθισμα μέσω της χρήσης της ζώνης ασφαλείας και δεν κινδυνεύει από σοβαρό τραυματισμό.”

διασφαλίζει το που θα τοποθετηθεί το κάθισμα (μελέτη μηχανικού)

και με την παράγραφο 1.2.4

“1.2.4 Για καθίσματα εγκεκριμένα με τον κανονισμό αριθ. 80, σύμφωνα με την περίπτωση 1.1.2, τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για τη στερέωση τους επί του οχήματος πρέπει να είναι αυτά με τα οποία έχουν εγκριθεί βάσει του εν λόγω κανονισμού και περιγράφονται στο πιστοποιητικό του (Παράρτημα 2)”

διασφαλίζει ότι τα εξαρτήματα τοποθέτησης θα πρέπει να προβλέπονται και να έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την έγκριση που προβλέπονται από τον κανονισμό 80.

Τι σημαίνει αυτό.

Τα καθίσματα που τοποθετούνται στα φορτηγά είναι καθίσματα κατηγορίας Μ δηλαδή καθίσματα που προορίζονται για λεωφορεία. Τα καθίσματα αυτά έχουν σχεδιαστεί να τοποθετούνται σε βάσεις, βάσεις οι οποίες συνδέονται με το πάτωμα του αμαξώματος.

Τι γίνεται όμως όταν δεν θα τοποθετηθεί σε βάσεις (όπως συμβαίνει ή θα συμβεί στις περισσότερες περιπτώσεις);

Τότε θα πρέπει ο κατασκευαστής να εκδώσει νέα έγκριση του κανονισμού 80 η οποία θα προβλέπει την τοποθέτηση χωρείς βάση.

Όποιο κάθισμα και να επιλέξετε αναζητήστε στο πιστοποιητικό του κανονισμού 80 το σημείο που λέει πως τοποθετείτε χωρίς βάση. Λέτε να είναι το ίδιο να βιδωθεί η βάση με το κάθισμα όπως έχει γίνει το τεστ σε εργαστήριο με το να βιδωθεί το κάθισμα χωρίς την βάση και χωρίς να έχει γίνει τεστ σε εργαστήριο;

Η Thessdrive επιλέγοντας την διαφάνεια, την πληροφόρηση, την συναδελφικότητα και τον αλτρουισμό θα σας δείξει που το γράφει στα πιστοποιητικά που συνοδεύουν το κάθισμα της εταιρίας Phoenix.

Σημείο 5.1 σύμφωνα με τον κανονισμό 80

5.1 Σύντομη περιγραφή του τύπου καθίσματος, του εξοπλισμού στερέωσης, των συστημάτων ρύθμισης μετατόπισης και ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της ελάχιστης απόστασης μεταξύ των σημείων τοποθέτησης.

Σε ελεύθερη μετάφραση το σημείο 5.1 του πιστοποιητικού της Phoenix

5.1 Σύντομη περιγραφή του τύπου καθίσματος, του εξοπλισμού στερέωσης, των συστημάτων ρύθμισης μετατόπισης και ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της ελάχιστης απόστασης μεταξύ των σημείων τοποθέτησης.

Περιθώρια θέσης για πόδια Ύψος ποδιού Μηχανισμός ασφαλείας Ρύθμιση
Blenheim single seat 330 χλ-150 χλ με πάνω από 30 χλ 350 χλ-250 χλ NMI/Unwin/Koller Δεν ρυθμίζετε

 

Δες τα έγγραφα του κατασκευαστή για περισσότερες πληροφορίες. Αυτό το κάθισμα και ο μηχανισμός ασφαλείας (κλειδώματος) είναι εγκεκριμένος για NMI πάτωμα αλουμινίου, (βλέπε έγγραφα κατασκευαστή για λεπτομέρειες) και Unwin πάτωμα (δες σχέδιο 01282 βλέπε έγγραφα κατασκευαστή για λεπτομέρειες έγγραφα).

Όταν στείλαμε τα χαρτιά στο Υπουργείο Μεταφορών μας επισήμαναν ότι δεν είναι ξεκάθαρο και έτσι σε επικοινωνία με το εργοστάσιο κατασκευής παραγγείλαμε συμπληρωματικό τεστ αξίας 3.000 € το οποίο επιβαρυνθήκαμε για να καλύψουμε και την τοποθέτηση χωρίς πόδια και για να είναι ξεκάθαρο είτε η τοποθέτηση είναι με πόδια είτε χωρίς.

Το τεστ έχει αριθμό C17032 και διευκρινίζει τον τρόπο και τα υλικά τοποθέτησης όταν το κάθισμα τοποθετείτε χωρίς πόδια.

 

Σας παραθέτουμε όλα τα έγγραφα που συνοδεύουν το κάθισμα κατασκευής Phoenix για τοποθέτηση με πόδια ή χωρίς πόδια με σύστημα Koller.

1. Παράρτημα 2 R80

2. Παράρτημα 3 R16

3. Test Report για τοποθέτηση χωρίς πόδια με σύστημα Koller

4. Οδηγίες τοποθέτησης με βάση

5. Οδηγίες τοποθέτησης χωρίς βάση με σύστημα KOLLER

Αν και με έντεχνο τρόπο προσπάθησαν να σπιλώσουν την επιχειρηματική προσπάθεια της thessdrive οι εκπαιδευτές συνεχίζουν να μας εμπιστεύονται με νέες παραγγελίες αλλά και με απορία για τα τεκταινόμενα. Πολλές φορές μπορείς να πληρώσεις με το ίδιο νόμισμα αλλά δεν θα ήταν ηθικό από μεριάς μας. Στόχος μας είναι η προστασία των εκπαιδευτών από περιπέτειες, αλλά και η διαφάνεια τόσο στις σχέσεις όσο και στις συναλλαγές.

Από την αρχή και για όλους τους συναδέλφους η Thessdrive για κάθε παραγγελία καθίσματος σας παραχωρεί πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης Α, Β, C, D κατηγορίας και άλλο υλικό για την οργάνωση του ΚΕΘΕΥΟ και της σχολής οδηγών σας.

Στην διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία

Thessdrive IKE