Υποστήριξη έξυπνης ταχύτητας (ISA)

0
28

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει την επόμενη κατηγορία υποχρεωτικών προτύπων ασφάλειας για τα αυτοκίνητα που θα πουληθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση τους επόμενους μήνες. Το ETSC ζητάει από την υποστήριξη έξυπνης ταχύτητας να είναι μία από τις τεχνολογίες που θα είναι υποχρεωτικές έως το 2020.

Τι είναι η υποστήριξη έξυπνης ταχύτητας (ISA);

Το ISA είναι μια τεχνολογία ασφάλειας οχημάτων που είναι ήδη διαθέσιμη σε διάφορα μοντέλα νέων αυτοκινήτων σε εκθεσιακούς χώρους της ΕΕ. Χρησιμοποιεί μια τεχνολογία βιντεοκάμερας και αναγνώρισης ταχύτητας, που συνδυάζεται συνήθως με δεδομένα ορίου ταχύτητας από έναν ψηφιακό χάρτη και το GPS για να ενημερώσουν τους οδηγούς για το τρέχον όριο ταχύτητας και να περιορίσουν αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος ανάλογα με τις ανάγκες.

Ποια είναι τα κύρια οφέλη της ISA;

Η ISA είναι ίσως η πιο αποτελεσματική τεχνολογία νέας ασφάλειας οχημάτων που διατίθεται σήμερα από την άποψη της δυνατότητας διάσωσης. Μια μελέτη για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι άλλες βασικές θετικές επιπτώσεις περιλαμβάνουν: την ενθάρρυνση του περπατήματος και του ποδηλάτου λόγω της αυξημένης αντιληπτικής ασφάλειας των αυτοκινήτων έναντι των ευάλωτων χρηστών των οδών, μείωσης της κυκλοφορίας, μείωση του ασφαλιστικού κόστους, εκπομπές. [1]

Η αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας είναι θεμελιώδους σημασίας για τη μείωση του αριθμού των 26.000 τροχαίων ατυχημάτων κάθε χρόνο στην Ευρώπη. Με τη μαζική υιοθέτηση και χρήση, η ISA αναμένεται να μειώσει τις συγκρούσεις κατά 30% και τους θανάτους κατά 20%.

Μπορεί το σύστημα να αντικατασταθεί;

Ναί. Το ETSC συνιστά την εγκατάσταση συστημάτων ISA που μπορούν να αντικατασταθούν προσωρινά.

Παράδειγμα: ένας οδηγός εκτελεί μια επικίνδυνη προσπέλαση για να περάσει ένα φορτηγό σε έναν αυτοκινητόδρομο ταυτόχρονα πρέπει να τηρηθούν τα όρια ταχύτητας. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα μπορούσε προσωρινά να παρακάμψει το χαμηλότερο όριο ταχύτητας και να ολοκληρώσει τον ελιγμό με μεγαλύτερη ταχύτητα πιέζοντας σκληρά το γκάζι για να σηματοδοτήσει στο σύστημα ότι ο περιοριστής θα πρέπει προσωρινά να απενεργοποιηθεί. Εάν το πρόγραμμα οδήγησης συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να εμφανιστεί και να προειδοποιήσει. Μόλις το όχημα λειτουργήσει ξανά ή ξανά στο όριο ταχύτητας, η κατάσταση παράκαμψης πρέπει να ακυρωθεί και να επαναληφθεί η κανονική λειτουργία.

Το ETSC υποστηρίζει επίσης ένα πλήρες διακόπτη on / off για το σύστημα, για να βοηθήσει την αποδοχή του κοινού κατά την εισαγωγή. Ωστόσο, το σύστημα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο από προεπιλογή και οποιαδήποτε προσωρινή κατάσταση απενεργοποίησης θα πρέπει να παραμείνει μόνο μέχρι να επανεκκινηθεί το όχημα. Η απενεργοποίηση του συστήματος θα πρέπει να απαιτεί από το χρήστη να κρατάει πατημένο το κουμπί για μερικά δευτερόλεπτα για να αποφευχθεί η τυχαία απενεργοποίηση.

Για φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά η ETSC συνιστά μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία διαθέτουν ήδη υποχρεωτικούς περιορισμούς ταχύτητας [2]. Αυτά θα πρέπει να παραμείνουν, συνοδευόμενα από το ISA, το οποίο μπορεί να υπερβεί τις ταχύτητες κάτω από το ανώτατο όριο ταχύτητας. Το ETSC πιστεύει ότι θα πρέπει να εισαχθεί ένας νέος ανώτατος περιορισμός ταχύτητας 100 χιλιομέτρων / ώρα για φορτηγά, ο οποίος θα συνοδεύεται επίσης από ανώτατο ISA για χαμηλότερες ταχύτητες.

ETSC-ISA-infographic (λειτουργία του συστήματος)

Το όχημα φρενάρει όταν ανιχνεύσει ένα χαμηλότερο όριο ταχύτητας;

Όχι, το σύστημα ISA που συστήνουμε δεν εφαρμόζει τα φρένα για να μειώσει την ταχύτητα. Όταν το όχημα συναντά ένα χαμηλότερο όριο ταχύτητας, θα πρέπει να εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση στον οδηγό. Είναι λοιπόν η ευθύνη του οδηγού να φρενάρει για να μειώσει την ταχύτητα με τον κατάλληλο τρόπο. Εάν ο οδηγός δεν εφαρμόσει τα φρένα, το όχημα θα επιβραδύνθηκε φυσικά στο νέο όριο ταχύτητας μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα. Αυτό είναι το ισοδύναμο του οδηγού που σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Ο οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει αυτόματο φρενάρισμα κατά τη χρήση του ISA, εάν στο όχημα λειτουργεί επίσης αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) ή προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού (ACC).

Τι συμβαίνει εάν το όχημα περιορίσει εσφαλμένα την ταχύτητα;

Το ISA είναι μια τεχνολογία υποστήριξης οδηγού: ο οδηγός, όχι το αυτοκίνητο, είναι υπεύθυνος για την υπακοή του ισχύοντος ορίου ταχύτητας ανά πάσα στιγμή.

Η τεχνολογία αναγνώρισης ταχύτητας βελτιώνεται γρήγορα. Θα πρέπει να είναι δυνατό να ανιχνεύεται το τρέχον όριο ταχύτητας με υψηλό επίπεδο ακρίβειας, συμπεριλαμβανομένων προσωρινών ορίων ταχύτητας, ψηφιακών πινακίδων, γενικών σημάτων και των συναφών. Παρομοίως, οι ενημερώσεις του ορίου ταχύτητας που είναι αποθηκευμένες στο αυτοκίνητο είναι δυνατές, ειδικά τώρα που όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να διαθέτουν την ενσωματωμένη τεχνολογία επικοινωνιών που απαιτείται για το σύστημα eCall. Στον περιορισμένο αριθμό περιπτώσεων όπου το αυτοκίνητο περιορίζει την ταχύτητα λανθασμένα σε χαμηλότερη ταχύτητα από ό, τι πραγματικά επιτρέπεται, ο οδηγός θα είναι σε θέση να παρακάμψει. Αντίθετα, αν το όχημα ορίζει το όριο υψηλότερο από αυτό που επιτρέπεται στην πραγματικότητα, τότε ο οδηγός θα είναι υπεύθυνος για να εξασφαλίσει ότι δεν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει ταχύτατα αυτοματοποιημένη λειτουργικότητα οδήγησης, όπου η ικανότητα του αυτοκινήτου να υπακούσει στο ισχύον όριο ταχύτητας θα είναι απαραίτητη και ο κατασκευαστής αυτοκινήτων θα είναι υπεύθυνος για οποιοδήποτε λάθος. Επομένως, η ταχεία υιοθέτηση του ISA θα βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας ισχυρής προσέγγισης.

Μπορώ να αγοράσω ένα αυτοκίνητο με ISA;

Ναι, αρκετοί κατασκευαστές που πωλούν ήδη αυτοκίνητα στην Ευρώπη με διάφορες υλοποιήσεις του ISA, όπως Ford, Mercedes-Benz, Peugeot / Citroen, Renault και Volvo. Η εικόνα στα αριστερά δείχνει την οθόνη ISA στο ταμπλό της τρέχουσας γενιάς Ford S-Max.

Ο Euro NCAP, ο οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας των καταναλωτών, δίνει σημεία [3] για οχήματα που περιλαμβάνουν ISA. .

Είναι η ISA μια δαπανηρή τεχνολογία;

Όχι. Το μεγαλύτερο μέρος της τεχνολογίας που απαιτείται για την ISA καθίσταται ήδη στάνταρ στα νέα αυτοκίνητα ούτως ή άλλως. Όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν σύντομα ενσωματωμένο σύστημα GPS, μια απαίτηση του υποχρεωτικού συστήματος έκτακτης ανάγκης eCall στην ΕΕ. Πολλά νέα αυτοκίνητα έρχονται επίσης εξοπλισμένα με κάμερα προς τα εμπρός, που απαιτείται για τεχνολογίες όπως η καθοδήγηση λωρίδων και η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Η πλειονότητα έχει ήδη ρυθμίσει χειροκίνητα τις λειτουργίες περιορισμού της ταχύτητας, οπότε η αυτοματοποίηση αυτής της λειτουργίας είναι ένα φυσικό επόμενο βήμα. Μια πρόσφατη εκτίμηση κόστους για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι ένα σύστημα βασισμένο σε κάμερα, το οποίο θα μοιραζόταν μεταξύ πολλών συστημάτων όπως η Αυτοματοποιημένη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (AEB), η Παροχή Λειτουργίας Λωρίδας (LKA) και η Υποστήριξη Ευφυούς Ταχύτητας (ISA) 47-62 ανά όχημα. Το συνολικό κόστος για τα εξαρτήματα (κάμερα, ECU, αγκύλες, τελειώματα, καλωδίωση) και σχεδιασμός και ανάπτυξη ΚΑΕ, κόστος εργαλειομηχανών κ.λπ. εκτιμήθηκε σε 186-249 ευρώ, με βάση το μεμονωμένο κόστος που προέρχεται από το NHTSA 2012. [4]

Μια έκθεση για την Επιτροπή από τους συμβούλους TRL βρήκε ότι η ISA είναι «εφικτή από την άποψη της απαιτούμενης τεχνολογίας», η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στην αγορά και προσφέρει θετική σχέση οφέλους-κόστους [5].

Οι οδηγοί όπως το ISA;

Το ISA δοκιμάστηκε στο δρόμο σε έντεκα κράτη μέλη της ΕΕ και, ενώ οι οδηγοί χρειάζονται λίγο χρόνο για να προσαρμοστούν στην τεχνολογία, η μεγάλη πλειοψηφία τους εκτιμά. Ένα προφανές όφελος, όπως επεσήμανε η Ford σε πρόσφατη εκστρατεία μάρκετινγκ, είναι ότι βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν την επιτάχυνση των εισιτηρίων [6].

Σύνδεσμοι

[1] https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/77990533-9144-11e7-b92d-01aa75ed71a1#

[2] Top speed limiters for lorries and busses come under existing EU legislation: 2004/11/EEC http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32004L0011

[3] https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/safety-assist/speed-assistance

[4] https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/77990533-9144-11e7-b92d-01aa75ed71a1

[5] https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/47beb77e-b33e-44c8-b5ed-505acd6e76c0

[6] http://social.ford.co.uk/could-this-spell-the-end-for-speeding-tickets/