Νέες προδιαγραφές ασφαλείας των οχημάτων της ΕΕ που είναι απαραίτητες για τη μείωση θανάτων των παιδιών

0
42

Δελτίο Τύπου

26 Φεβρουαρίου 2018, Για άμεση χρήση

Βρυξέλλες – Σύμφωνα με νέα στοιχεία, περισσότερα από 8.000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε συγκρούσεις οδικής κυκλοφορίας τα τελευταία δέκα χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μισά από τα παιδιά που σκοτώθηκαν ταξίδευαν με αυτοκίνητα, το ένα τρίτο με τα πόδια και το 13% με ποδήλατο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε σήμερα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).

Ένας σε κάθε 13 θανάτους παιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση συμβαίνει ως αποτέλεσμα οδικής σύγκρουσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει μια καθυστερημένη ενημέρωση των κανονισμών για την ασφάλεια των οχημάτων στις 2 Μαΐου 2018, σχεδόν μια δεκαετία από την τελευταία ενημέρωση. Η ΕΕ προετοιμάζει επί του παρόντος μια στρατηγική οδικής ασφάλειας για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Η ETSC αναφέρει ότι μέτρα που μπορούν να μειώσουν την ταχύτητα είναι σημαντικά για την πρόληψη των θανάτων περισσότερων παιδιών και ζητεί από την ΕΕ να απαιτήσει τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων, όπως είναι η Intelligent Speed Assistance (ISA) και η έκτακτη αυτόματη πέδηση έκτακτης (AEB) να είναι στάνταρ σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Ο Antonio Avenoso, Διευθυντής του ETSC δήλωσε:

«Οι έξυπνες, οικονομικά αποδοτικές και αποδεδειγμένες τεχνολογίες ασφάλειας των οχημάτων, όπως η Αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και η Intelligent Speed Assistance, θα μπορούσαν να είναι εξίσου σημαντικές για να σωθούν οι ζωές των παιδιών όσο και η ζώνη ασφαλείας. Αλλά η πραγματική αλλαγή θα έρθει μόνο όταν, όπως και με τις ζώνες ασφαλείας, οι τεχνολογίες αυτές τοποθετούνται σε κάθε αυτοκίνητο ως στάνταρ, όχι ως προαιρετικό εξάρτημα για κάποια.

«Δεν περνάει μια μέρα χωρίς πολιτικό ή αυτοκινητοβιομηχανία να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα λύσουν το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας. Αλλά για να έρθει εκείνη η μέρα, θα χρειαστούν δεκαετίες. Μέχρι το 2030 ίσως θα υπάρχουν ήδη μερικά εκατομμύρια αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα στους δρόμους, σε σύγκριση με περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο άλλα οχήματα, πολλά από τα οποία θα είναι εκείνα που βγαίνουν από τα εργοστάσια φέτος. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος οι κυβερνήσεις να αγνοήσουν τα τεράστια οφέλη για την ασφάλεια που μπορούν να επιτευχθούν εγκαθιστώντας σήμερα αποδεδειγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγών «.

Η έκθεση δείχνει επίσης ότι τα ελλιπή, ακατάλληλα ή λάθος τοποθετημένα παιδικά καθίσματα παραμένουν σημαντικό πρόβλημα σε ολόκληρη την ΕΕ. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, σωστά εγκατεστημένα και χρησιμοποιούμενα παιδικά καθίσματα μειώνουν την πιθανότητα θανάτου στο δρόμο έως και 80%. Το ETSC ζητεί καλύτερη εκπαίδευση, περισσότερη επιβολή και μειωμένο ΦΠΑ στα παιδικά καθίσματα – που επιτρέπονται βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ, αλλά μέχρι στιγμής έχουν εφαρμοστεί μόνο από την Κροατία, την Κύπρο, την Πολωνία, την Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το ETSC καλεί επίσης τα κράτη μέλη της ΕΕ να καθιερώσουν ζώνες με 30 km / h / 20 mph σε περιοχές στις οποίες περπατάνε η χρησιμοποιούνε ποδήλατα και γύρω από τα σχολεία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Σουηδία έχει το χαμηλότερο ποσοστό παιδικών τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενώ, τα παιδιά στη Ρουμανία είναι επτά φορές πιο πιθανό να πεθάνουν σε οδική σύγκρουση.

Ορισμένες χώρες της ΕΕ έχουν επίσης μειώσει τα παιδικά ατυχημάτα ταχύτερα από ότι άλλα τροχαία ατυχήματα την τελευταία δεκαετία, όπως η Ουγγαρία, η Κροατία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, οι Κάτω Χώρες, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο συγκεκριμένα.

Κατεβάστε την αναφορά ETSC στη διεύθυνση: www.etsc.eu/PINFlash34

Κατεβάστε την ενημέρωση του ETSC σχετικά με την αναθεώρηση των προτύπων ασφαλείας της ΕΕ για τα οχήματα: http://etsc.eu/wp-content/uploads/2017-05-EP-short-briefing-gsr-pp.pdf

Μάθετε περισσότερα σχετικά με την υπηρεσία Intelligent Speed Assistance (ISA) στη διεύθυνση: www.etsc.eu/isa

Θάνατοι παιδικών οδών ανά εκατομμύριο παιδικού πληθυσμού. Μέσος αριθμός για το 2014-2016 ή τα τρία τελευταία διαθέσιμα έτη. * Στοιχεία NL, RO, UK – 2013-2015 · * IE – προσωρινά στοιχεία για το 2015-2016 · * FI – προσωρινά στοιχεία για το 2016. Η SK εξαιρείται από τον μέσο όρο της ΕΕ λόγω ανεπαρκών στοιχείων.

Επικοινωνία

Dudley Curtis, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, +32 2 738 0330, dudley.curtis@etsc.eu

Η έκθεση αυτή δημοσιεύεται στο πλαίσιο του Προγράμματος ETSC για την Οδική Ασφάλεια (PIN), η οποία λαμβάνει οικονομική υποστήριξη από την Toyota Motor Europe, τη Volvo Group, τη Σουηδική Διοίκηση Μεταφορών, το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και τη Νορβηγική Διοίκηση Δημόσιων Δρόμων. Το περιεχόμενο της έκθεσης αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του ETSC και δεν αντιπροσωπεύει απαραίτητα τις απόψεις των χορηγών.