Διπλώματα, κάμερες και αλλαγή συστήματος

0
145

Η δημοσιοποίηση του σχεδίου για τη αλλαγή του τρόπου χορήγησης διπλωμάτων οδήγησης από το Υπουργείο Μεταφορών και η πρόσφατη ανακοίνωση για την κατάθεση του στην Βουλή προς ψήφιση, πυροδότησε γνώμες, απόψεις, συνελεύσεις σωματείων, ομοσπονδιών προτάσεις, διαμαρτυρίες αποχές και άλλα, που δεν μπορώ να σκεφθώ και δεν έπεσαν στην αντίληψή μου.

  1. Προτάσεις Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ)
  2. Προτάσεις Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Ελλάδος 
  3. Προτάσεις πανελλήνιου συλλόγου εκπαιδευτών οδήγησης

Οι υποψήφιοι οδηγοί και όποιοι έχουν πρόθεση να επεκτείνουν το δίπλωμα τους, αναρωτιούνται αν θα είναι καλύτερα ή χειρότερα, αν θα αυξηθεί το κόστος ή θα μειωθεί, αν θα απλοποιηθεί η διαδικασία ή θα αυξηθεί η γραφειοκρατία.

Οι εκπαιδευτές οδήγησης και οι ιδιοκτήτες σχολών οδηγών, αναρωτιούνται αν τους συμφέρουν οι αλλαγές, αν θα έχουν όφελος αν θα βελτιωθεί η διαδικασία, αν ο νέος τρόπος προάγει την εκπαίδευση ή είναι μία από τα ίδια.

Οι εξεταστές οδήγησης και οι υπηρεσίες μεταφορών αναρωτιούνται, αν θα εργάζονται χωρίς να πληρώνονται ή αν θα αλλάξει το σύστημα αμοιβής τους (περίπου 5.000.000 € είναι το ετήσιο κόστος των πρακτικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και ελέγχων), αν θα έχουν περισσότερο φόρτο εργασίας χωρίς διαφορετικό αποτέλεσμα, αν θα μειωθεί η γραφειοκρατία και οι φορές που περνάει ένας φάκελος από τα χέρια τους, αν θα απλοποιηθεί η διαδικασία, αν θα προάγει την οδική ασφάλεια.

Με το νομοσχέδιο γίνεται μία προσπάθεια να υπάρχει διαφάνεια στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων και με την θέσπιση διαδικασιών. Θα εξοπλίσουν με κάμερες τις αίθουσες και τα οχήματα των σχολών οδηγών για να καταγράφουν (γιατί για να παρακολουθούν είναι μάλλον αδύνατο) τις ενέργειες των εμπλεκομένων προσδοκώντας μάλλον στον φόβο και πιστεύοντας ότι έτσι θα βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και η διαφάνεια.

Δηλαδή όλο το πρόβλημα στην οδική ασφάλεια είναι οι δάσκαλοι οδήγησης και οι εξεταστές οδήγησης και δεν είναι τα συστήματα και οι διαδικασίες που σχεδιάζονται και εφαρμόζονται. Φτάσαμε στην Θεσσαλονίκη οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών να πραγματοποιούνται με το σταγονόμετρο, ταλαιπωρώντας υποψηφίους, ζημιώνοντας επιχειρήσεις και βάζοντας εμπόδια στην πρόσβαση απόκτησης διπλωμάτων.

Από το 2015 περιμένουμε εκείνο το μηχανογραφικό σύστημα για την σχέση σχολών οδηγών υπηρεσιών, την πάταξη της γραφειοκρατίας, τον αυτόματο έλεγχο παραβόλων, την ομοιόμορφη αντιμετώπιση ανά Περιφερειακή ενότητα.

Από το 2010 περιμένουμε αλλαγή στα εγχειρίδια υποψηφίων οδηγών

Αλλάξτε τις ερωτήσεις βάλτε ερωτήσεις κρίσεως, βάλτε Video αντίληψης κινδύνου, κάντε τις ερωτήσεις 10.000 και θα δείτε αν θα γίνονται θεωρητικά μαθήματα.

Κάντε στατιστικούς και δειγματοληπτικούς ελέγχους και θα δείτε αποτελέσματα.

Κάντε υποχρεωτικό τον ψηφιακό ταχογράφο στα φορτηγά και λεωφορεία και θα δείτε εκπαίδευση

Δώστε αξιοπρεπή αμοιβή σε έναν εξεταστή που θα τον καταρτίζετε διαρκώς και θα δείτε αν εξετάζει καλά.

Αν θέλετε να βελτιώσετε την οδική ασφάλεια τις κάμερες που θα βάλετε στις εξετάσεις βάλτε τες στους δρόμους, στα φανάρια και θα δείτε τα αποτελέσματα άμεσα όπως σε όλη την Ευρώπη. Οι Ευρωπαίοι λένε έχουν κουλτούρα στην οδική ασφάλεια, η κουλτούρα τους όμως δημιουργήθηκε και διατηρείτε από αστυνόμευση και ηλεκτρονικό έλεγχο στους δρόμους.

Βάλτε κάμερες στους δρόμους και θα δείτε πως αποκτάμε και εμείς παιδεία, κουλτούρα, οδικό πολιτισμό.

Όσον αφορά τις πρακτικές εξετάσεις, όπου έχετε άξιους διευθυντές και άξιους εξεταστές όλα γίνονται όπως πρέπει.

Θα τολμήσω να κάνω προτάσεις από μία άλλη οπτική γωνία για τις θεωρητικές εξετάσεις

Κάθε χρόνο οι περιφερειακές ενότητες της χώρας διενεργούν εξετάσεις για πληθώρα περιπτώσεων όπως

  • Θεωρητικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών
  • Θεωρητικές εξετάσεις ΠΕΙ
  • Θεωρητικές εξετάσεις πιστοποιητικού ADR
  • Θεωρητικές εξετάσεις απόκτησης ΠΕΕ
  • Θεωρητικές εξετάσεις ειδικής άδεια ΤΑΞΙ
  • Θεωρητικές εξετάσεις απόκτησης άδειας ταχυπλόου
  • Θεωρητικές εξετάσεις απόκτησης άδεια χειριστή μηχανημάτων έργου
  • Θεωρητικές εξετάσεις για την απόκτηση άδεια άσκηση επαγγέλματος πολλών  ειδικοτήτων

(η λίστα είναι μεγάλη)

Σκεφθείτε για κάθε εξέταση υπάρχει επιτροπή, φύλλα εξετάσεων ή πληροφοριακό σύστημα, διορθώσεις, ενημερώσεις και ότι άλλο δημιουργεί μία διαδικασία εξετάσεων.

Υποθετικά πάντα αν η πολιτεία (Υπουργείο ή Περιφέρεια) θέλει να κάνει οικονομία πόρων και να θεσπίσει αξιοκρατικές διαδικασίες θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα φορέα διαχείρισης όλων των θεωρητικών εξετάσεων όλων των υπηρεσιών μέσα από ένα ενιαίο πληροφοριακό σύστημα συνεχώς εξελισσόμενο στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι περιφέρειες για την διενέργεια των εξετάσεων.

Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής:

Σε κάθε Περιφερειακή ενότητα θα υπάρχει ένας χώρος που θα πραγματοποιούνται όλες οι θεωρητικές εξετάσεις όλων των υποθέσεων. Η διαδικασία δήλωσης και ανακοινώσεων θα πραγματοποιείτε με αυτοματοποιημένες διαδικασίες για τους υποψηφίους, τις σχολές τους και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Αυτός ο χώρος θα ανακοινώνει ετήσιο πρόγραμμα τακτικών εξετάσεων στο οποίο θα δηλώνονται υποψήφιοι που δικαιούνται να δώσουν εξετάσεις με αυτοματοποιημένο έλεγχο πληρωμής παραβόλων.

Οι λεπτομέρειες μπορούν να σχεδιαστούν για να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις κάνοντας οικονομία σε πόρους βελτιώνοντας παράλληλα τις παροχές και τις διαδικασίες προς όλους.

Ο ολιστικός σχεδιασμός είναι η προσέγγιση που πρέπει να έχουμε για να έχουμε βέλτιστα αποτελέσματα.

Το νομοσχέδιο μάλλον μέσα στον Ιούνιο θα ψηφιστεί και η εφαρμογή του θα γίνει σύμφωνα με το σχέδιο σε διάφορες φάσεις. Θα πρέπει να βγουν υπουργικές αποφάσεις να εφαρμοστούν και να δούμε την λειτουργία του.

Αν είναι σωστές οι επιλογές θα φέρει και σωστά αποτελέσματα. Το μόνο που μας μένει είναι να περιμένουμε τις εξελίξεις. Μέχρι τότε η Θεσσαλονίκη θα δίνει εξετάσεις με το σταγονόμετρο

  • Πρακτικές εξετάσεις Ανατολική Θεσσαλονίκη 1 άτομο ανά σχολή οδηγών την εβδομάδα
  • Πρακτικές εξετάσεις Δυτική Θεσσαλονίκη 2 άτομα ανά σχολή την εβδομάδα)
  • Θεωρητικές εξετάσεις Ανατολική Θεσσαλονίκη στις 40 με 50 ημέρες
  • Και η λίστα είναι μεγάλη