Το πρώτο φορτηγό TIR από την Κίνα προς την Ευρώπη εξασφαλίζει την εμπορική ροή σε χρόνο ρεκόρ

0
91

27 Νοε 2018 Πεκίνο

Η επιτυχία του πρώτου οδικού ταξιδιού TIR από την Κίνα στην Ευρώπη αποδεικνύει τα πλεονεκτήματα του κόστους, χρόνου και ασφάλειας του συστήματος. Στόχος της είναι η ενίσχυση του εμπορίου μεταξύ Κίνας και Ευρώπης και η απελευθέρωση της κρίσιμης διαδρομής Belt and Road παρέχοντας ευκαιρίες ανάπτυξης σε ολόκληρη την Ευρασία.

Η πρώτη μεταφορά με φορτηγό TIR από την Κίνα προς την Ευρώπη ξεκίνησε το ταξίδι των 7,000 χιλιομέτρων στα σύνορα του Κόργκο, εισήρθε στο Καζακστάν και ταξιδεύοντας μέσω Ρωσίας και Λευκορωσίας στην Πολωνία σε μόλις 13 ημέρες – με κόστος και χρόνο παράδοσης που είναι ανταγωνιστικός με αυτόν των αεροπλάνων και των σιδηροδρόμων.

Αυτή η πρωτοβουλία μεταφοράς TIR αποτελεί κοινή προσπάθεια μεταξύ της IRU και των παγκόσμιων κορυφαίων εταιρειών μεταφορικής, όπως η CEVA Logistics, η Shanghai Jet-rail International Transportation και η Alblas International Logistics ως χειριστές. Το φορτηγό έφυγε από την Κίνα στις 13 Νοεμβρίου 2018, φθάνοντας με ασφάλεια στον προορισμό του στην Πολωνία χωρίς οποιαδήποτε ζημιά ή τελωνειακά προβλήματα στις 26 Νοεμβρίου.

Ο Γενικός Γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto, αναφέρει ότι αυτή η πρωτοβουλία είναι μια σημαντική αλλαγή για τις διασυνοριακές μεταφορές στην Κίνα. «Από αυτό το ταξίδι, από την Κίνα προς την Ευρώπη θα ωφεληθούν τόσο οι επιχειρήσεις και το εμπόριο, όσο και οι κυβερνήσεις». «Δείχνει ότι το σύστημα είναι ασφαλές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό όσον αφορά το κόστος και το χρόνο σε σχέση με άλλους τρόπους μεταφοράς σε παρόμοιες διαδρομές. Θα ενισχύσει το εμπόριο μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης, και θα βοηθήσει την Κίνα και τις χώρες της διαδρομής  Belt & Road να αποκομίσουν τα οικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη των διεθνών οδικών μεταφορών. Είναι επίσης μια κλήση αφύπνισης προς τους ευρωπαίους μεταφορείς – οι οποίοι μπορούν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και να επωφεληθούν από τις μετακινήσεις με τακτικά ταξίδια μετ’ επιστροφής».

Ο CEVA Logistics Greater China EVP Torben Bengtsson, δήλωσε: «Προβλέπουμε ένα λαμπρό μέλλον για τις οδικές μεταφορές από την Κίνα στην Ευρώπη – το πιλοτικό ταξίδι αποδεικνύει ότι θα μπορούσαμε  να εξοικονομήσουμε έως και 50% από πόρτα σε πόρτα σε σύγκριση με τα αεροπλάνα και τουλάχιστον δέκα ημέρες χρόνο παράδοσης σε σύγκριση με τον σιδηρόδρομο».

Πρόσθεσε, «Η αγορά είναι πρόθυμη για το νέο προϊόν και έχουμε πολλούς πελάτες που περιμένουν την έναρξη τακτικών αποστολών. Κατά τις προσεχείς εβδομάδες θα ξεκινήσουμε την οργάνωση των τακτικών δρομολογίων για τις αρχές του 2019».

Σημαντικό ρόλο έπαιξε το κινεζικό υποκατάστημα του Alblas στο Ürümqi. Ο Jan Alblas, Διευθύνων Σύμβουλος της Alblas (Ολλανδία), δηλώνει ότι το ιστορικό γεγονός πήρε χρόνια προετοιμασίας: «Είμαστε η πρώτη εταιρεία μεταφορών που πραγματοποίησε ποτέ μια μεταφορά TIR από την Κίνα στην Ευρώπη».

«Μιας και είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία μεταφορών στην Κίνα με διεθνή άδεια μεταφοράς, είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε όλη την μεταφορά από πόρτα σε πόρτα με δικό μας μεταφορικό εξοπλισμό και τους δικούς μας οδηγούς. Είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της δοκιμής και βλέπουμε περιθώρια για περαιτέρω βελτιστοποιήσεις προκειμένου να επιτευχθεί ο ιδανικός χρόνος μεταφοράς των 10 ημερών από την Κίνα στην Ευρώπη».

Τον Σεπτέμβριο του 2018, το Καζακστάν και η Κίνα άνοιξαν το νέο σημείο διέλευσης των συνόρων στον Κόργκο για να ενισχύσουν τις μεταφορές και το εμπόριο κατά μήκος του νέου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας 8,445 χλμ της Δυτικής Κίνας προς τη Δυτική Ευρώπη – μέρος του έργου της Belt and Road της Κίνας. Η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει ότι ο δρόμος θα υπερδιπλασιάσει τον όγκο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Έπειτα από αυτή την πρώτη μεταφορά TIR, οι αποστολές μέσω αυτού του διαδρόμου θα αποδώσουν οικονομικά και κοινωνικά οφέλη σε ολόκληρη την περιοχή.

Πηγή: IRU