Νέα συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη για τα διπλώματα

0
454

Απόσπασμα από τη συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στη «ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ» και το δημοσιογράφο κ. Αντώνη Τελόπουλο που αφορούν τα διπλώματα οδήγησης στις 10/12/2018. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ό,τι αφορά το νέο τρόπο εξετάσεων για τα διπλώματα, επανερχόμενος στο ερώτημά σας γιατί διαμαρτύρονται οι εξεταστές, μάλλον οι σχολές οδήγησης, στη συνέντευξή σας στην εκπομπή του ΟΡΕΝ το Σαββατοκύριακο, νομίζω ξεκαθαρίσατε και είπατε για το νέο τρόπο με τη χρήση της τεχνολογίας που θα γίνονται οι εξετάσεις για το νέο δίπλωμα..

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι μόνο, και με πολλές αλλαγές…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θεωρείτε πως αυτό θα βοηθήσει περαιτέρω και στη διαφάνεια; Γιατί νομίζω σταθήκατε στο γεγονός, η φράση σας ήταν, «δε γίνεται να ζητάμε από ένα νέο άνθρωπο χρήματα».

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στην πρώτη επαφή που έχουν οι νέοι άνθρωποι στη χώρα μας, τα παιδιά μας δηλαδή, με το Ελληνικό Δημόσιο, κάποιοι τους ζητάνε από 250 ως 500 ευρώ για να πάρουν την άδεια οδήγησης. Αυτό είναι πλέον χόμπι γι’ αυτούς. Το πρώτο είναι αυτό. Το δεύτερο είναι ότι βλέπουμε τις συνέπειες μετά.

Ξέρετε ότι έχουν μειωθεί πάρα πολύ, σχεδόν έχουν μηδενιστεί τα θανατηφόρα ατυχήματα στους εθνικούς δρόμους, μετά τις υποδομές που έγιναν, μετά την ολοκλήρωσή τους. Έχουμε όμως,  έναν πολύ μεγάλο αριθμό ατυχημάτων στους περιφερειακούς δρόμους και μέσα στον αστικό ιστό.

Εκεί υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. υπάρχει πρόβλημα με την ποιότητα των οδηγών, υπάρχει πρόβλημα με την οδική παιδεία που έχουμε και σ’ αυτή την κατεύθυνση θέλουμε να βαδίσουμε.

Μία από τις δράσεις που έχουμε, είναι η αλλαγή του τρόπου έκδοσης αδειών οδήγησης, προκειμένου να μην αναπαράγονται τα φαινόμενα που ξέρουν όλοι οι πολίτες σε όλη τη χώρα, ότι έχουμε.

Απορώ με τους δασκάλους των σχολών οδηγών, γιατί το κεντρικό αίτημα που υπάρχει όπως έχει διατυπωθεί από τα συλλογικά τους όργανα, είναι να μην τους βγάλουμε έξω από το αυτοκίνητο την ώρα της εξέτασης.

Και πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί είναι το μόνο ή το κύριο αν θέλετε αίτημα που έχουν σε σχέση με το σχέδιο νόμου που στείλαμε στη Βουλή.

Εσείς τί λέτε; Εγώ λέω ότι αυτά που έχει βρει μέχρι τώρα η Αστυνομία, δυο συγκεκριμένα κυκλώματα, ή αν θέλετε άλλα γεγονότα από το παρελθόν, δείχνουν, ότι για να μπορέσουν να χρηματιστούν εξεταστές, αυτό δε γίνεται από τους εξεταζόμενους, γίνεται μέσω των σχολών οδηγών.

Επομένως θα ήταν απόλυτα θεμιτό, για όποιον θέλει να ασκεί  το επάγγελμα αυτό και να θέλει να εξορθολογιστεί ο χώρος, να βρούμε τέτοιες  διαδικασίες που δε θα έρχεται σ’ επαφή αν μη τί άλλο, ο δάσκαλος με τον εξεταστή.

Να γίνεται η κλήρωση τελευταία στιγμή ποιος δάσκαλος θα είναι ανά εξεταζόμενο, για να μη το γνωρίζει κανείς, να είναι εκτός του χώρου που γίνεται η εξέταση ο δάσκαλος από τη σχολή οδηγών, να προσπαθήσουμε σαν κοινωνία δηλαδή, να μειώσουμε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Δεν είναι πολύ περίεργο που είναι το κύριο αίτημα των εκπροσώπων, των δασκάλων των σχολών οδηγών αυτό; Είναι ν’ απορεί κανείς. Έχω μια απορία εγώ, τους έχω ρωτήσει πάρα πολύ καιρό και δεν έχω πάρει μια σοβαρή απάντηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιες είναι οι απαντήσεις οι ενδεικτικές;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τί λένε οι ασφαλιστικές, ποιος θα είναι στη θέση του συνοδηγού, ο εξεταστής θα είναι προφανώς, τί εξεταστή θα έχουμε τους ρωτώ εγώ γιατί δεν έχει γίνει μία αντίστοιχη τέτοια τοποθέτηση από την πλευρά τους. Σήμερα υπάρχουν οι εξεταστές για βαριά οχήματα π.χ. που δεν έχουν την αντίστοιχη άδεια οδήγησης γι’ αυτή την κατηγορία οχημάτων που εξετάζουν…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θεωρείτε ότι προφανώς έχει παραπλανηθεί ο κλάδος και έτσι όπως εκφράζεται συλλογικά;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, πιστεύω ότι ο κλάδος δεν έχει αναλάβει την ευθύνη και δε θέλει να την αναλάβει την ευθύνη του εξορθολογισμού μιας πολύ στρεβλής κατάστασης δεκαετιών.  Γιατί κάποιοι πιθανά να ξεβολεύονται, κάποιοι να σταματούν να έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με κάποιους άλλους. Θεωρώ όμως,  ότι αυτοί είναι λόγοι που είναι έξω από τη δική μας λογική σε κάθε περίπτωση, και έξω από τη λογική της κοινωνίας.