Μην ξεχνάτε ότι έξι μήνες δεν δίνουμε εξετάσεις γιατί έκαναν αποχή οι εξεταστές και έναν μήνα γιατί δεν υπάρχει ασφαλιστικό προϊόν. Από σήμερα όμως υπάρχουν ασφαλιστικά προϊόντα.

Έχουμε πάρει απόφαση να ασφαλίσουμε τα οχήματα μας με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που κυκλοφορούν στην αγορά και να προγραμματίσουμε πρακτικές εξετάσεις κάνοντας την αρχή στην Θεσσαλονίκη.

Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε σε όλα τα σημεία με το νομοσχέδιο όπως το να παραχωρούμε τα οχήματα μας, αλλά διαφωνούμε με την τακτική του «αγώνα» που μας οδηγεί σε χρεωκοπία.

Αν με την αποχή από τις εξετάσεις πιστεύαμε ότι θα άλλαζε κάτι θα ήμασταν οι τελευταίοι που θα συμμετείχαν στις πρακτικές εξετάσεις.

Πριν διαφωνήσετε μία εικόνα της επιχείρησης μας, διαθέτουμε 12 άτομα προσωπικό με πλήρες ωράριο, πληρώνουμε ΦΠΑ κάθε μήνα υπολογισμένο βάση proratta και για το 2017 πληρώσαμε 55.000 € φόρο εισοδήματος.

Από την αρχή της αποχής των εξεταστών (15 Σεπτεμβρίου οι τελευταίες πρακτικές εξετάσεις για την εταιρία μας) έχουμε απώλεια τζίρου περίπου 100.000 € και είναι η πρώτη φορά που πληρώσαμε δώρο Πάσχα σε δύο δόσεις.

Θα ξεκινήσουμε τις πρακτικές εξετάσεις και θα μετακυλήσουμε το επιπλέον κόστος από, τις ασφάλειες τις πιθανές ζημιές και το άμισθο έργο των εκπαιδευτών στον τελικό πελάτη αυξάνοντας την αξία της παράστασης εξετάσεων.

Για την ιστορία

Από το 2017 οι εξεταστές οδήγησης απείχαν αρκετές φορές από το έργο των πρακτικών εξετάσεων δημιουργώντας μία δυσλειτουργία στις επιχειρήσεις μας.

Σε όλες αυτές τις αποχές ο συνδικαλιστικός φορέας των εξεταστών οδήγησης καταχράστηκε την θέση του (δεν υπάρχουν άλλοι εξεταστές ή εναλλακτική για την συμμετοχή σε πρακτικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών),εκβιάζοντας όλους ενώ γνώριζε και είχε διαβεβαιώσεις (όπως και έγινε) ότι τα χρήματα από το επίδομα εξετάσεων θα καταβληθούν. Εκβιαστικά ενώ ίσχυε, οι πρακτικές εξετάσεις να πραγματοποιούνται εντός ωραρίου, προγραμμάτιζαν τις εξετάσεις εκτός ωραρίου και μετά απαιτούσαν τα δεδουλευμένα. Αυτό που ήταν να εφαρμοστεί το 2017 εφαρμόστηκε το 2019 με μόνους ζημιωμένους τις σχολές οδήγησης.

Οι συνδικαλιστικοί φορείς των ιδιοκτητών σχολών οδηγών δεν προβήκαν σε καμία νομική ενέργεια όπως προσφυγή στην δικαιοσύνη και κήρυξη της απεργίας καταχρηστικής (προς τον συνδικαλιστικό φορέα των εξεταστών οδήγησης, στο Πρωτοδικείο Αθηνών) έστω και αν απορριπτότανε, ζήτηση επιτροπών για έκτακτες περιπτώσεις, εξετάσεις εντός ωραρίου και άλλες ενέργειες που θα μπορούσαν να φέρουν αποτέλεσμα.

Το Νομοσχέδιο ήταν στο σύνολο του γνωστό από τον Μάιο του 2018 και μέχρι που κατατέθηκε στην βουλή δεν υπήρξε κάποια συντονισμένη ενέργεια με τεκμηριωμένες προτάσεις που θα ήταν στο πνεύμα του νομοσχεδίου, την διαφάνεια και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών όπως:

  • πιλοτική εφαρμογή για την διερεύνηση ανεφάρμοστων ή δυσχερών διατάξεων σε πραγματικές συνθήκες,
  • παράσταση της ημερομηνίας εφαρμογής μέχρι την δημιουργία ασφαλιστικών προϊόντων και όχι άρνηση
  • ιστορικά στοιχεία για χώρες που εφαρμόζετε ανάλογο σύστημα για ατυχήματα
  • οργάνωση σχεδίου για την τεκμηρίωση και ανάδειξη των αστοχιών και δυσλειτουργιών της εφαρμογής του νέου συστήματος,
  • τεκμηρίωση με πραγματικά στοιχεία για τον αριθμό των εξεταστών που χρειάζεται κάθε υπηρεσία μεταφορών, και ανάδειξη του αποτελέσματος της υφιστάμενης κατάστασης,
  • Ανάδειξη των προβλημάτων χώρων εξετάσεων και της καταστρατήγησης του ωραρίου σε ορισμένες περιοχές,
  • Αίτηση για παροχή στατιστικών στοιχείων και δημοσιοποίηση αυτών ανά Περιφερειακή ενότητα σε σχέση με τον αριθμό των εξεταζόμενων, τα ποσοστά επιτυχίας ανά φορά, και διεξαγωγή συμπερασμάτων,
  • οργάνωση και παροχή κατευθύνσεων σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρίες για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα,
  • οργάνωση και παροχή κατευθύνσεων σε συνεργασία με τις Περιφέρειες για ανεύρεση χώρων για ασφαλείς εξετάσεις
  • πιθανή προσφυγή κατά διατάξεων του νομοσχεδίου μετά από έρευνα και μελέτη
  • δημιουργία καναλιού επικοινωνίας με όλους τους ενδιαφερόμενους για παροχή βοήθειας, ιδεών και πρωτοβουλιών υπό καθοδήγηση
  • προβολή των σημείων που συμφωνούμε και που διαφωνούμε με τεκμηρίωση και με σαφή δήλωση του πόλεμου κατά της διαπλοκής στον τομέα μας με δέσμευση και συμπόρευση της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας με στόχους και στοιχεία,
  • ανάδειξη των συνδικαλιστικών φορέων σε απαραίτητο εταίρο για την οδική ασφάλεια.

Σίγουρα υπάρχουν πολλές προτάσεις, ιδέες και δράσεις που θα μπορούσαν να αναδειχθούν σε πνεύμα, συνεργασίας με το Υπουργείο Μεταφορών και τις Περιφέρειες να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτή στην οδική ασφάλεια.

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

Σε όλα τα χρόνια με σημείο σταθμό το 1999 πολλές φορές δεν σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων ως κλάδος, αν και κάποιοι έφεραν πολύ δουλειά στα γραφεία μας μέσα από τα ίδια κανάλια με διαπραγματεύσεις, προτάσεις και τακτικές που έφεραν όμως αποτέλεσμα.

  • Ποιος ζήτησε να καταργηθεί η γνωστοποίηση των αμοιβών στις σχολές οδηγών στην εφορία για να μην υπάρχουν υποτιμολογήσεις; Εμείς, που τώρα ζητάμε ελάχιστη τιμή πώλησης κάτι που τιμωρήθηκε από την επιτροπή ανταγωνισμού.
  • Ποιος οδήγησε στην κατάργηση των υποχρεωτικών επαναληπτικών μαθημάτων σε περίπτωση αποτυχίας στις πρακτικές εξετάσεις που δεν μπορούσε να το διαχειριστεί;
  • Πως χειριστήκαμε την διεξαγωγή των υποχρεωτικών θεωρητικών μαθημάτων (Η Ελλάδα είναι μία από τις 4 χώρες στην Ευρώπη, που έχει υποχρεωτικό σύστημα εκπαίδευσης στην άδεια οδήγησης);
  • Ποιος ζήτηση την κατάργηση του δεύτερου εκπαιδευτή από τα σεμινάρια ΠΕΙ;
  • Πως διαχειριστήκαμε την καθημερινότητα από άποψη νομιμότητας σε σχέση με τις υποχρεώσεις μας στην καταγραφή των μαθημάτων των προγραμμάτων και άλλων;
  • Πως διαχειριστήκαμε την γραφειοκρατία;

Στηρίξαμε όλο το οικοδόμημα στην επιτυχία των πρακτικών εξετάσεων (για θεωρητικές εξετάσεις ούτε λόγος) και δεν το στηρίξαμε στην εκπαίδευση. Μήπως θα έπρεπε να απεμπλακούμε από τις εξετάσεις γιατί αλλιώς θα πρέπει να βάλουμε και ένα αίτημα να είμαστε μαζί με τον υποψήφιο και στις θεωρητικές εξετάσεις για παν ενδεχόμενο.

Η οδική ασφάλεια και η οδήγηση δεν είναι πυρηνική φυσική, είναι συστηματική εκπαίδευση αξιολόγηση, στοχοποίηση έλεγχος και τήρηση των κανόνων.

Αυτό πρέπει να τους μαθαίνουμε, διαμορφώνουμε την φιλοσοφία τους και να είμαστε εμείς αυτοί που θα προάγουν την οδική ασφάλεια και όχι οι άσχετοι που ελέω δικής μας ανεπάρκειας μεταφέρουν πρακτικές και δράσεις υποκαθιστώντας τους εκπαιδευτές γιατί επέλεξαν να είναι όλη μέρα μέσα στο αυτοκίνητο.

Ο εκσυγχρονισμός η δια βίου μάθηση και μείωση της γραφειοκρατίας θα πρέπει να είναι σημαία μας για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε και να προσαρμοστούμε στο νέο που έρχεται.

Τα προβλήματα του νόμου

Το έχουμε δει πολλές φορές ότι ένα νομοσχέδιο δεν μπορεί να προβλέψει όλες τις λεπτομέρειες γιατί θέτει τις βάσεις για ότι πραγματεύεται. Σε ένα πλαίσιο συνεργασίας και όχι άρνησης μπορεί να υπάρξει πρόοδος.

Το αν παραχωρήσουμε το όχημα μας ή όχι είναι ένα θέμα που προς το παρόν θα πρέπει να το ανεχθούμε και να το πολεμήσουμε βλέποντας όμως ποιο μακριά γιατί η άρνηση μας μπορεί να εισάγει νέους παίκτες στο αντικείμενο και να χαθεί και η αμοιβή της παράστασης.

Το ασφαλιστικό προϊόν θεωρώ πως έχει λυθεί, είναι σε προσιτό κόστος και αναμένεται και πτώση της τιμής οπότε μπορούμε να το διαχειριστούμε. Είναι λογικό να μετακυλιστεί στον τελικό πελάτη.

Το θέμα της ποινικής ευθύνης υπάρχει σε όλα τα επαγγέλματα αλλά όταν υπάρχει επαγγελματική αμέλεια ή ποινικά κολάσιμη πράξη. Μην  ξεχνάτε ότε όλα αυτά τα χρόνια όποιος ασχολείται με μοτοσικλέτες το γνωρίζει πολύ καλά γιατί δεν υπάρχει ούτε ένας που δεν του έπεσε ο μαθητής. Γι’ αυτό ούτε λόγος γιατί οι περισσότερες σχολές δεν έχουν δίκυκλα οπότε δεν μας ενδιαφέρει ή δεν είναι σοβαρό;

Θα πρέπει να πραγματοποιήσετε αιτήματα προς τις υπηρεσίες μεταφορών για να προβούν στις διαδικασίες εύρεσης χώρων που είτε είναι δημοτικοί ή της Περιφέρειας θα πρέπει να γίνουν κάποιες διαδικασίες όπως δημοτικό συμβούλιο, διαμορφώσεις, αυτοψίες κλπ. Αν δεν γίνουν ενέργειες θα υπάρξουν πάλι καθυστερήσεις.

Όσον αφορά τη σχέση εργασίας, την ώρα των πρακτικών εξετάσεων την εντολή στον εκπαιδευτή (που πληροί όλες τις προϋποθέσεις) δεν την δίνει ο ιδιοκτήτης της σχολής οδηγών αλλά η Περιφέρεια που ορίζει ποιος θα ανέβει στο αυτοκίνητο βάση του νόμου 4599/2019.

Άλλα πρέπει να προσέξουμε

Θα πρέπει να βλέπουμε όλη την εικόνα στο περιβάλλον που δημιουργείτε. Δείτε τις παρακάτω δημοσιεύσεις.

Κάντε αναζήτηση «Σχολή οδηγών» και θα απογοητευτείτε.

Για να βελτιωθούμε χρειάζεται σκληρή δουλειά και πλάνο. Τίποτα δεν γίνετε στην τύχη τίποτα δεν μας χαρίζετε.

Αν θέλουμε να έχουμε ρόλο αύριο πρέπει να τον σχεδιάσουμε εμείς.