Συνεχίζονται οι ανακοινώσεις και η ρίψη ευθυνών μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης με θύματα τις σχολές οδηγών και τους υποψήφιους οδηγούς.

Η ΠΟΕΟ στην  ανακοίνωση της στις 14/04/2019 αναφέρει:

«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης είναι υπέρ της διαφάνειας και του νέου νόμου 4599/2019 εν μέρει, αλλά για όλους τους λόγους που αναγράφονται παρακάτω και μετά την άκαρπη συνάντηση που υπήρξε μεταξύ των εκπαιδευτών και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Αθανάσιο Βούρδα την Δευτέρα 8-4-2019, θέτει σε ισχύ την απόφαση που πάρθηκε στη Γενική Συνέλευση της Θεσσαλονίκης 2-3-2019, για μη προγραμματισμό εξετάσεων, αφού το Υπουργείο δεν δέχεται την επανέναρξη των εξετάσεων με την παρουσία του εκπαιδευτή εντός του οχήματος και στα δύο στάδια της πρακτικής εξέτασης, έως ότου λυθούν τα προβλήματα που προκύπτουν από το νόμο 4599/2019.»

  1. Καλεί τις σχολές οδηγών να μη προγραμματίζουν εξετάσεις για να διαφυλάξει την παρουσία του εκπαιδευτή μέσα στο αυτοκίνητο την ώρα των πρακτικών εξετάσεων.
  2. Εμμένει στην θέση της ότι κατά την διάρκεια των πρακτικών εξετάσεων ο παριστάμενος εκπαιδευτής από άλλη σχολή είναι παράνομος σύμφωνα με την υ.α. 50984/2013 χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι ο νόμος είναι ανώτερος και νεότερος από την υπουργική απόφαση και άρα σύμφωνα με το σύνταγμα ισχύει αυτός.
Ιεράρχηση κανόνων
Πηγή: https://el.wikipedia.org
Μεταξύ των παραπάνω γραπτών πηγών του δικαίου, από πλευράς ισχύος υφίσταται αυστηρή ιεράρχηση.
Επικεφαλής όλων τίθεται το Σύνταγμα, ο θεμελιώδης νόμος, προς το περιεχόμενο του οποίου θα πρέπει να συμφωνούν όλες οι λοιπές γραπτές πηγές του δικαίου. Ακολουθεί ο τυπικός Νόμος, το Προεδρικό Διάταγμα, πράξη Υπουργικού Συμβουλίου και η Υπουργική Απόφαση. Να τονιστεί ότι μετά την είσοδο της Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Έννομη τάξη στο ίδιο τυπικό επίπεδο με το Σύνταγμα βρίσκονται οι Ιδρυτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης Συνθήκες, ενώ αμφισβητείται κατά πόσον υπερέχουν του ίδιου του Συντάγματος.
Για τη κατάργηση μιας πράξης της Πολιτείας απαιτείται η έκδοση πράξης της αυτής τυπικής δύναμης ή μεγαλύτερης τυπικής ισχύος.
  1. Δεν δίνει κατευθύνσεις παρόλα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με αποτέλεσμα να χάσει και το δίκιο της.

Το Υπουργείο Μεταφορών από την μεριά του φάνηκε ανέτοιμο για την εφαρμογή νέου νόμου αλλά σίγουρα πιεζόταν να δώσει λύση λόγω της αποχής των εξεταστών (η αρχική πηγή των προβλημάτων).

  1. Δεν προσφέρθηκε μέσω των συλλόγων να «βοηθήσει» στις ανανεώσεις ατόμων άνω των 74 με πληροφόρηση και καθοδήγηση για την διαδικασία που έμμεσα θα έφερνα δουλειά στον κλάδο και προσφορά στην οδική ασφάλεια. Δεν χρειάζεται όλα να είναι υποχρεωτικά. Υπάρχουν και τα αναγκαία και είναι αναγκαίο η κατηγορία αυτή των οδηγών να παρακολουθήσουν τουλάχιστον 2 πρακτικά μαθήματα για την επιτυχία τους στις πρακτικές εξετάσεις. Ζητήστε στατιστικά στοιχεία, θα βγουν πολύτιμα συμπεράσματα. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για να δώσετε κατευθύνσεις στους υποψήφιους και στους εκπαιδευτές. Αν δεν το κάνετε εσείς θα το κάνει ο ΙΟΑΣ και άλλοι που σφετερίζονται την ιδιότητα μας.

Μία σειρά προβλήματα που δημιουργήθηκαν όπως:

  1. Δεν υπήρχαν ασφαλιστικά προϊόντα στην αγορά. Το πρώτα συμβόλαια που βγήκαν ήταν «ελαττωματικά» και μόνο την προηγούμενη εβδομάδα εμφανίστηκαν ορθά συμβόλαια ασφάλισης.
  2. Δεν προέβλεψε στην ασφαλιστική κάλυψη την απώλεια εισοδήματος για ολική καταστροφή οχήματος. Θα μπορούσε να θεσπίσει ενοικίαση οχήματος από άλλη σχολή οδηγών μόνο για τις κατηγορίες που κατέχει.
  3. Οι κατά τόπους υπηρεσίες εκτιμούσαν διαφορετικά τα υφιστάμενα συμβόλαια με αποτέλεσμα με το ίδιο συμβόλαιο να δίνουν εξετάσεις π.χ. στην Λάρισα αλλά όχι στην Θεσσαλονίκη. Έπρεπε να είχε υλοποιηθεί μηχανισμός (όλο και όλο 10 ασφαλιστικές εταιρίες είναι, ένας άνθρωπος να ασχολούνταν έφτανε για όλη την Ελλάδα).
  4. Δεν έδωσε οδηγίες να πραγματοποιούνται εξετάσεις από την αρχή για τις κατηγορίες άνω των 74. επαναχορήγηση λόγω Σ.Ε.Σ.Ο., απόκτησης ΠΕΙ κάτοχος διπλώματος, επαναχορήγηση για ιατρικούς λόγους που δεν είναι υποψήφιοι οδηγοί και δεν υπάγονται στις διατάξεις αυτές.
  5. Η Υπουργική Απόφαση της παραγράφου 2 του άρθρου 3 έπρεπε να είχε δημοσιευτεί έως 06/05/2019 για να είναι συμβατές οι προθεσμίες που ορίζει ο νόμος. Έτσι ακόμη είμαστε στο πρώτο στάδιο των μεταβατικών διατάξεων αφού η απόφαση αναμένετε εντός της εβδομάδος να δημοσιευτεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θα είμαστε έως έναν μήνα μετά.

Θα υπάρξει πιστεύω ένα κενό διάστημα από τις 06/06/2019 έως την ημερομηνία που συμπληρώνετε ο μήνας της  απόφασης της παραγράφου 2 του άρθρου 3 όπου οι εξεταστές δεν θα αμείβονται (άρα μπορούν να απέχουν) και δεν θα μπορούν να ορίζονται μόνιμοι εξεταστές με πρωινές εξετάσεις. Το διάστημα αυτό το υπολογίζω σε περίπου 15 ημέρες.

  1. Θα πρέπει να εκδώσει άμεσα απόφαση για τις προδιαγραφές των πιστών αφού έναν μήνα μετά την απόφασης της παραγράφου 2 του άρθρου 3, οι ειδικές δοκιμασίες της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς διενεργούνται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή σε πίστες εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών, ή σε οδούς που επιλέγονται από τις οικείες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών.
  2. Στους υπολογισμούς σας για τον αριθμό των εξεταστών ανά περιφερειακή ενότητα δεν συμπεριλάβατε μάλλον τον αριθμό των ατόμων που ανανεώνουν την άδεια οδήγησης και είναι άνω των 74 και αυτών που θα έρθουν όταν ισχύσει η ανανέωση και των κατόχων αδειών οδήγησης Δ κατηγορίας άνω των 55 ετών.
  3. Δεν θεσπίσατε εύκολη διαδικασία ειδοποίησης και πληροφόρησης ατόμων που ανανεώνουν την άδεια οδήγησης και είναι άνω των 74 ετών. Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι:
    1. Δεν γνωρίζουν την διαδικασία των πρακτικών εξετάσεων.
    2. Δεν γνωρίζουν τις ερωτήσεις των εξεταστών (δεν υπάρχουν πουθενά εκτός από σχολές οδηγών που έχουν κάνει φυλλάδια).
    3. Δεν ζητήσατε την βοήθεια των σχολών οδηγών.
    4. Δεν είναι εύκολη η επικοινωνία μαζί τους λόγω μη χρήσης ηλεκτρονικών μέσων.
    5. Οι αφετηρίες των εξετάσεων (τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις) δεν χωρούν όλα τα αυτοκίνητα αφού δίνουν με τα δικά τους.
    6. Δεν είναι εξυπηρέτηση να πηγαίνουν οι εξεταστές και να φωνάζουν ονόματα και να μαζεύονται όλοι πάνω από το κεφάλι τους.
    7. Δεν έχετε θεσπίσει διαδικασία ένστασης (αλλιώς μάλλον ισχύει ότι και για τους υποψήφιους οδηγούς).
    8. Δεν μηχανογραφήσατε τις διαδικασίες με αποτέλεσμα να αυξηθεί υπερβολικά ο φόρτος των κατά τόπους υπηρεσιών μεταφορών.
  4. Ανοίξτε ένα κανάλι επικοινωνίας για να μάθετε τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες τόσο από τους υπαλλήλους των Περιφερειών όσο από τους εκπαιδευτές αλλά και τους υποψηφίους. Υπάρχουν πολύ καλές ιδέες, προτάσεις αλλά και επισημάνσεις που πρέπει να πέσουν στην αντίληψη σας με οργανωμένο τρόπο και να βελτιώσουμε τις διαδικασίες. Το 2019 υπάρχουν υπηρεσίες που δεν δέχονται διαφορετικά έντυπα από αυτά που έχουν συντάξει ή από αυτά που αναφέρονται στην απόφαση των διαδικασιών των ΚΕΠ. Το 2019 δεν μας χορηγούν services για την αυτόματη εύρεση και ειδοποίηση διπλωμάτων που εκτυπώθηκαν μέσω της ιστοσελίδα σας (σκεφθήκατε πόσες εργατοώρες θα γλίτωναν οι υπάλληλοι).

Κάνω έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους στις εξετάσεις οδήγησης να μας στείλουν μέσω της σελίδας μας ή με email προβλήματα, γεγονότα, ιδέες, προτάσεις, ανακοινώσεις, γνωστοποιήσεις, άρθρα που θα γνωστοποιούν ότι συμβαίνει στις περιοχές τους αλλά και να ακούγετε η φωνή τους.