Σε όλα τα συστήματα που κατά καιρούς εφαρμόστηκαν στο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης υπήρξαν παράδοξα. Θα αναφέρω ορισμένα παράδοξα για να μπορέσουμε να αντιληφθούμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος.

Δείτε τι λέει η Αυστραλή Καθηγήτρια Judith Charlton του Πανεπιστημίου Μonash Mελβούρνης

«Οι χρήστες του οδικού δικτύου είναι ευάλωτοι, οι άνθρωποι δεν είμαστε πλασμένοι για να αντέχουμε την ισχύ μιας σύγκρουσης, οπότε το σύστημα που θα εφαρμοστεί πρέπει να είναι επιεικές. Δεν επιτυγχάνουμε και πολλά με το να κατηγορούμε τον οδηγό. Ναι, αναμένουμε από τους χρήστες του οδικού δικτύου να συμμορφώνονται, να σταματούν στα φώτα τροχαίας, να κινούνται εντός ορίων ταχύτητας κ.λπ., και η πλειονότητα το κάνει, τις περισσότερες φορές. Από την άλλη, οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς στο σφάλμα. Έτσι είναι σημαντικό να οικοδομήσουμε ένα σύστημα συγκαταβατικό, σχεδιάζοντας δρόμους πέντε αστέρων, προωθώντας ασφαλή αυτοκίνητα πέντε αστέρων και ρυθμίζοντας το όριο ταχύτητας έτσι ώστε όταν γίνονται λάθη, αυτά να μην κοστίζουν τη ζωή των οδηγών»

Τα παράδοξα του συστήματος

  1. Ο ίδιος άνθρωπος που παραλαμβάνει τα δικαιολογητικά για την χορήγηση ή επέκταση της άδειας οδήγησης είναι αυτός που θα σε εξετάσει στην οδήγηση.
  2. Ο ίδιος άνθρωπος που συναλλάσσεται κάθε ημέρα με τις σχολές οδηγών είναι αυτός που ελέγχει τις σχολές οδηγών και είναι και εξεταστής στους μαθητές τους.
  3. Η ίδια υπηρεσία που χορηγεί τις άδειες λειτουργίας των σχολών οδηγών είναι αυτή που θα κάνει έλεγχο την ορθή λειτουργία (άρα κάνουν ελέγχους).
  4. Οι ίδιοι άνθρωποι αποτελούν και τα πειθαρχικά συμβούλια για τις κυρώσεις και ποινές των σχολών οδηγών.
  5. Οι ίδιοι άνθρωποι καλούνται να εξυπηρετήσουν, να εξετάσουν, να ελέγξουν και να τιμωρήσουν τις σχολές οδηγών.
  6. Ο ίδιος που εκπαιδεύει τον μαθητή καλείτε να παρίσταται στις εξετάσεις οδήγησης γιατί διαφορετικά ο μαθητής θα αγχωθεί γιατί περιμένει την βοήθεια του. Με αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύουμε.
  7. Στην ίδια υπηρεσία υπηρετεί ο γονιός αλλά έχει και σχολή το παιδί.
  8. Κάθε φορά που το Υπουργείο έδινε ευθύνες στις σχολές οδηγών να βεβαιώνουν την ικανότητα του μαθητή αυτό ήταν ζήτημα αναθεώρησης και τροποποίησης της σχετικής διάταξης. Λες και άλλος εκπαίδευε του μαθητές.
  9. Κάθε φορά που έμπαινε ένα μέτρο για την διαφάνεια υπήρχε πόλεμος χαρακωμάτων με το Υπουργείο.

Εμείς για πείσμα όλων αδιαφορώντας για την οδική ασφάλεια αλλά κυρίως αδιαφορώντας για την εκπαίδευση των νέων προασπιζόμαστε ότι δεν φέρνει αποτέλεσμα αλλά είναι εύκολο να εφαρμοστεί χωρίς επενδύσεις (δες παλιά φορτηγά και λεωφορεία που δεν έχουν καμία σχέση με τα σύγχρονα αλλά τα χρησιμοποιούμε στην εκπαίδευση).

Είναι εύκολο να εφαρμοστεί χωρίς γνώσεις, προσπάθεια, οργάνωση, αξιολόγηση και άλλα πολλά.

Τα προσόντα μας είναι η ευελιξία, το παρακαλετό, η αδιαφάνεια, το γράψιμο, τα τεχνάσματα, η φοροαποφυγή και φοροδιαφυγή, η βοήθεια και πολλά άλλα.

Και απαντήστε στο ερώτημα που έθεσε άλλος συνάδελφος, για ποιο λόγο οι σχολές οδηγών εμπλέκονται στις εξετάσεις οδήγησης, ξέρετε κανένα άλλο επάγγελμα που πηγαίνει με τους μαθητές τους στις εξετάσεις;

Στις εξετάσεις μηχανημάτων έργου δεν υπάρχει κίνδυνος;

Στις εξετάσεις αγροτικών μηχανημάτων δεν υπάρχει κίνδυνος;

Είμαστε άξιοι των επιλογών μας.

Εικόνα από www.kathimerinifysiki.gr (το παράδοξο της ταυτότητας)