rpt

Συνέντευξη του προέδρου του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής (Π.Σ.Ε.Ο.) σ. Άρη Ζωγράφου στο Πρώτο πρόγραμμα της ΕΡΤ | 91,6  & 105,8 FM

Δημοσιογράφος ΕΡΤ  (Πάρις Ποντίκας)
– Τελικά τι θα γίνει με τα διπλώματα οδήγησης και τις εξετάσεις;

Άρης Ζωγράφος:
– Ζούμε μια περίοδο που έχει περιγράψει με απόλυτη ακρίβεια ο Αντόνιο Γκράμσι από το 1920..! Όταν το παλιό αρνείται να πεθάνει και το νέο δεν μπορεί να γεννηθεί τότε ζούμε την εποχή των τεράτων!
Αυτό ζούμε σήμερα!

Διπλώματα οδήγησης λοιπόν 9 μήνες μετά!  Πάμε να δούμε τι έχει μείνει από αυτό το φαραωνικό σχέδιο εξετάσεων το οποίο εδώ και εννέα μήνες κουβεντιάζουμε, αναλύουμε, συγκρουόμαστε και απορούμε;

– Ποια είναι η σημερινή πραγματικότητα;

– Ποιες είναι οι Αλήθειες και ποια τα ψέματα;

Κοινός παρονομαστής όλων αυτών… Ένας κλάδος και μια κοινωνία να απορεί και να ψελλίζει ένα – Γιατί;

– Γιατί ταλαιπωρούνται οι πολίτες αυτής της χώρας;

– Γιατί ταλαιπωρείται ένας ολόκληρος κλάδος;

– Γιατί τα πιο απλά πράγματα στον κόσμο χρειάζονται τόσο σύνθετες υλοποιήσεις και ερμηνείες;

– Γιατί κύριε υπουργέ;

– Γιατί;

Έχουμε σήμερα έναν κακό νόμο!  Ο 4599 του 2019 είναι ένας κακός νόμος, με κάκιστα μεταβατικά στάδια!
Ένας νόμος που για να λειτουργήσει έστω και υποτυπωδώς χρειάζονταν 6 υ.α. και διευκρινήσεις μέσα σε 2 μήνες

Αυτό οπό μόνο του κάτι λέει!

Να εξηγήσουμε γιατί:

Φτιάχνεις ένα νόμο χωρίς να έχεις εξασφαλίσει τούς βασικούς πυλώνες της λειτουργίας του!

Ποιοι είναι αυτοί;

1ο Εξασφάλιση δημόσιων χώρων για το 1ο στάδιο των ελιγμών και όπου δεν μπορείς, στοχοθέτηση και διαδικασία κλεισίματος κάποιων δρόμων για να γίνουν οι ελιγμοί

2ο Δημιουργία νέου σώματος εξεταστών

3o Ασφαλιστικό προϊόν που θα καλύπτει πλήρως τις διατάξεις του νόμου που ψηφίζεις

4ο Διατάξεις και υλικοτεχνική υποδομή μεταφοράς video σε πρώτο χρόνο προς ένα κεντρικό server στο υπουργείο

Ας αφήσουμε το 3ο  και το 4ο στάδιο που έχουμε πει για αυτά και ας πάμε στα 2 πρώτα τα οποία είναι τα βασικά ελάχιστα για να λειτουργήσει έστω και υποτυπωδώς ο νέος νόμος.

Τι έχουν γίνει από αυτά;

– Τίποτα

Και δεν είναι ότι δεν έχει γίνει τίποτα

Ήταν που ήταν η Ελλάδα χωρισμένη σε καντόνια, τώρα έχουμε και ανάμεσα στα καντόνια διαφοροποιήσεις:

Η περιφέρεια Αττικής, έχει τις διευθύνσεις που έχουν ξεκινήσει εξετάσεις, όχι βέβαια σε όλες τις κατηγορίες,

Και διευθύνσεις που δεν προγραμματίζουν!

Έφτιαξαν μια Εξίσωση χωρίς αριθμητικές οντότητες! Εεε τι αποτέλεσμα θα βγεί;

Κανείς δεν μπορεί να πατάει σε δύο βάρκες, χωρίς να αποφύγει το βούλιαγμα!

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται και η δήλωση του τομεάρχη μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δηλώσει ότι:
“…όταν εμείς γίνουμε κυβέρνηση θα επαναφέρουμε το παλιό σύστημα..! ”

Η απόλυτη σχιζοφρένεια..! Από την Σκύλλα στη Χάρυβδη!

Τι αλήθεια να διαλέξεις;

Τελικά πρέπει να συμφωνήσουμε για τα αυτονόητα: Θέλουμε την διαφάνεια η δεν την θέλουμε;

θέλουμε να αλλάξει ένα σύστημα το οποίο ήταν διάτρητο και διεφθαρμένο, κατά γενική παραδοχή, ή όχι;

και αν συμφωνήσουμε ότι θέλουμε!

Τι είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε;

μέχρι που θα το φτάσουμε;

Θα κάνουμε μία ολιστική προσέγγιση; ή πυροσβεστικά θα σβήνουμε φωτιές όπου το ίδιο αυτό, η κάτι παρόμοιο, σαθρό σάπιο διεφθαρμένο σύστημα ανάβει;

Δείτε εγώ δεν κρύβω λόγια με ξέρεις πολύ καιρό τώρα

Υπάρχουν ευτυχώς ή δυστυχώς Δύο διαφορετικές απόψεις και μέσα στο κλάδο των εκπαιδευτών

Η μία άποψη η οποία λέει ότι ο εκπαιδευτής πρέπει να συμμετέχει και στην διαδικασία των εξετάσεων, μία άποψη που μόνο διαφάνεια δεν προσιδιάζει και είναι αυτή η άποψη που μας έχει φέρει ως εδώ… να μην γίνονται δηλαδή εξετάσεις!

Και η άλλη άποψη, η άποψη του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης η οποία λέει ότι εμείς ως εκπαιδευτές δεν έχουμε καμία σχέση με τις εξετάσεις, παρά μόνο στην βοήθεια για την διαμόρφωση πρωτοκόλλων εξέτασης, και πρέπει να κρινόμαστε μόνο για αυτό για την εκπαίδευση που προσφέρουμε και τίποτα άλλο!

Επίσης είπαμε ότι ο φορέας ο οποίος εξετάζει πρέπει να βρει τα μέσα και τους τρόπους και την διαδικασία να εξετάσει

Η δουλειά η δική μας σταματάει Αφού εκπαιδεύσουμε το μαθητή και προσομοιώσουμε σε αυτόν διαδικασίες εξέτασης..! Αυτή είναι η δουλειά μας και για αυτό θέλουμε να κριθούμε.

Σήμερα ο δάσκαλος δεν κρίνεται από αυτό,  κρίνεται από το ποιες άκρες έχει για να περάσει κάποιος υποψήφιος τις  εξετάσεις τίποτα άλλο..!

Εεεε αυτό πλέον δεν πρέπει να καταργηθεί; Αν αυτή τη στιγμή ευαγγελιζόμαστε ένα νέο περιβάλλον στο οποίο να συνυπάρχουν όλοι αρμονικά αυτό δεν είναι το βασικό ελάχιστο;

Δεν θα πρέπει αυτό το πιο απλό πράγμα που έχει να κάνει με την άδεια οδήγησης ενός μηχανοκίνητου οχήματος να είναι αν μη τι άλλο διάφανο;

Δεύτερο Μέρος:
Τι γίνεται με την ανανέωση του διπλώματος σε οδηγούς  άνω των 74+ Ποια είναι η θέση του Π.Σ.Ε.Ο.;

Δείτε και εδώ:

https://bit.ly/2R9GFwE

Με εκτίμηση