Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένετε αύριο Παρασκευή 23 Αυγούστου να κατατεθεί σε νομοσχέδιο η τροπολογία του Υπουργείου Μεταφορών για την αναστολή του νόμου 4599/2019 και την επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος πρακτικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

Το Υπουργείο Μεταφορών θα επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς για 6 τουλάχιστον μήνες μέχρι να σχεδιάσει ένα νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης.

Το σύστημα που υπήρχε και καθορίστηκε με την υα 50984/2013 ήταν ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη με υποχρεωτικά θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα (Η Ελλάδα είναι μία από τις 4 χώρες της Ευρώπης με υποχρεωτική εκπαίδευση στα διπλώματα).

Απλά δεν υπήρχαν έλεγχοι, αξιολόγηση, οργάνωση, πρόβλεψη , εξέλιξη.

Όσο ακόμα πιστεύουμε ότι με την ψήφιση ενός άλλου τρόπου εξέτασης θα διορθωθεί το πρόβλημα της χορήγησης αδειών οδήγησης τόσο θα χάνουμε τον χρόνο μας και δεν θα έχουμε αποτελέσματα.

Σύμφωνα τώρα με γνωστή δημοσιογράφο τα εξής: Από το 1975 έως το 2016 έχουν εκδοθεί 4.100 νόμοι – 107 κάθε χρόνο, ένας νόμος κάθε 3,4 ημέρες. Εάν όμως σε αυτούς υπολογιστεί, όπως πρέπει, το ονομαζόμενο «δευτερογενές δίκαιο», δηλαδή οι υπουργικές αποφάσεις και τα προεδρικά διατάγματα, τότε ο αριθμός τους εκτοξεύεται στις 115.000, συν 4.100 – δηλαδή στις 119.000! Ο συνολικός αριθμός των νόμων αντιστοιχεί σε 3.132 κάθε χρόνο και σε 8,6 νόμους την ημέρα!»

Αν η ψήφιση νόμων θα έλυνε το πρόβλημα τότε σύμφωνα με τα παραπάνω θα είχαμε λύσει όλα τα προβλήματα.

Για μια ακόμη φορά θα υποστηρίξουμε ότι για να έχουμε αποτέλεσμα θα πρέπει να εκπαιδευτούν όλοι συμμετέχοντες (εξεταστές, εκπαιδευτές, ελεγκτές κλπ), να υπάρχουν έλεγχοι, να τηρούνται στατιστικά και να υπάρχει αξιολόγηση.

Ανάλογα με το επίπεδο των εξετάσεων θα είναι και το επίπεδο της εκπαίδευσης. Μην κάνετε εκπτώσεις στην οδική ασφάλεια.

Ας ελπίσουμε ότι αυτήν την φορά το Υπουργείο Μεταφορών θα έχει διαφορετική προσέγγιση από τις προηγούμενες φορές.