Τα τηλεοπτικά show με τον θάνατο στους δρόμους, πρέπει επιτέλους να σταματήσουν. Ο εθισμός σε αυτά σε συνδυασμό με την παραπληροφόρηση των αυτοαποκαλούμενων “ειδικών” μόνο αντίθετα αποτελέσματα έχουν επιφέρει!

Σε σχέση με τα τελευταία γεγονότα, τις “τηλεοπτικές δίκες” και τα αναθέματα, για την αποκατάσταση της αλήθειας να αναφέρουμε ότι: Δεν υπάρχει ποσότητα οινοπνεύματος στο αίμα που να θεωρείται ακίνδυνη για την οδήγηση. Τα όρια που έχουν θεσπίσει τα κράτη είναι καθαρά “νομικά” όρια, που διαφέρουν από χώρα σε χώρα, καθρεπτίζουν το ισοζύγιο αδιαφορίας κάθε κράτους για τους πολίτες του… και αποσκοπούν καθαρά σε εισπρακτικούς σκοπούς. Κραυγάζουμε χρόνια τώρα ότι δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί και να θεωρήσει την ευφορία που προξενεί το οινόπνευμα σαν αύξηση της ικανότητας για οδήγηση!

Στην χώρα μας ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ), στο Άρθρο 42, αναφέρει ότι για έναν οδηγό το επιτρεπόμενο (;) όριο οινοπνεύματος με την μέθοδο της αιμοληψίας είναι 0,5 τοις χιλίοις, ενώ με την μέθοδο της εκπνοής είναι στα 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα με την προϋπόθεση ότι η μέτρηση γίνεται με ειδικά πιστοποιημένα αλκοολόμετρα.

Όμως τα αποτελέσματα της παραπάνω λογικής, έρχονται να καταρρίψουν αμείλικτα, η πραγματικότητα και οι αριθμοί:
• Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,1 – 0,2 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής ενός οδηγού σε τροχαία σύγκρουση είναι διπλάσια!
• Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,3 – 0,5 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 11 φορές μεγαλύτερη!
• Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,6 – 1 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 48 φορές μεγαλύτερη!
• Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 1 – 1,5 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 380 φορές μεγαλύτερη!
Έχουμε καταθέσει μία ολοκληρωμένη πρόταση σε σχέση με την συνύπαρξη στον δρόμο και επαναλαμβάνουμε για μία ακόμη φορά:
• Αλλάξετε τώρα τα όρια αλκοόλ, θεσπίζοντας 0,0 mg/ml σε οποιονδήποτε οδηγεί οποιοδήποτε όχημα
• Ακυρώστε την θεματική ενότητα, Αλκοόλ και Οδήγηση και τις ερωτήσεις σε όλα τα βιβλία
• Εισάγετε την θεματική ενότητα: Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ) ως βιωματικό μάθημα, σε όλη την υποχρεωτική εκπαιδευτική διαδικασία και στους υποψηφίους οδηγούς

Ας κάνουμε όλοι σημαία μας την απαράβατη αρχή “δεν πίνω όταν οδηγώ και δεν οδηγώ όταν πίνω”

Με τιμή για το Δ.Σ.
Άρης Ζωγράφος

Με εκτίμηση
Hellenic Association of Driving Instructors
Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης ™ (Π.Σ.Ε.Ο.)