Έπειτα από 8 αναβολές, εκδικάστηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή του ΠΣΧΕΜ κατά του νόμου που απαγορεύει τη διέλευση των φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.   

Στο δικαστήριο, οι νομικοί εκπρόσωποι του Συνδικάτου υποστήριξαν, μεταξύ άλλων, ότι η απαγόρευση της χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δυσχεραίνει ή/και αποκλείει την εκτέλεση μεταφορικού έργου, επιβαρύνοντας 27.000 δημόσιους μεταφορείς με κόστη, τα οποία αδυνατούν να υποστηρίξουν.

Παράλληλα, τους εξαναγκάζει να διέρχονται μόνο από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους για καθαρά εισπρακτικούς λόγους και, παρά το γεγονός, ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, ούτε από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, αλλά ούτε από το δίκαιο της ΕΕ.

Επίσης, στο Δικαστήριο τονίστηκε ότι τα ΦΔΧ έχουν στο «πλευρό» τους δεκάδες Επιμελητήρια, Επαγγελματικούς Φορείς και Δήμους, οι οποίοι χαρακτηρίζουν αντισυνταγματικό το μέτρο της απαγόρευσης, υπογραμμίζοντας ότι «φορτώνει με δυσβάσταχτα βάρη όλη την αλυσίδα των μεταφορικών επαγγελμάτων, που ήδη δοκιμάζεται σκληρά από την οικονομική κρίση».

Από την πλευρά μας, κατατέθηκε σειρά εγγράφων και αποφάσεων για την κατάργηση του μέτρου και την άνιση μεταχείριση των μεταφορέων, όπως οι επιδοτήσεις που λαμβάνουν οι ιδιωτικοποιημένοι αυτοκινητόδρομοι, λόγω χαμηλότερων διελεύσεων!

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι του υπουργείου Μεταφορών υπεραμύνθηκαν του νόμου, τονίζοντας τις όποιες ευεργετικές επιδράσεις στην οδική ασφάλεια.

Πηγή: http://www.psxem.gr