Πόσο πάει το δίπλωμα

Είναι η πρώτη ερώτηση που κάνει αυτός που ενδιαφέρεται να βγάλει άδεια οδήγησης. Εσύ αναρωτιέσαι, δεν τον ενδιαφέρει με ποιον θα κάνει μάθημα, με τι αυτοκίνητο θα κάνει μάθημα, σε τι πρόγραμμα θα εκπαιδευτεί, τι θα διδαχθεί στα θεωρητικά μαθήματα, πως θα αξιολογήσει την εκπαίδευση του, θα εκπαιδευτεί στην αμυντική οδήγηση, στην οικολογική οδήγηση, υπάρχει κάποια μέθοδος για την αξιολόγηση της προόδου του.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά για την εκπαίδευση αλλά καλύτερα να αναφερθώ στο γιατί έχουμε ισοπεδώσει και αυτό που αφορά εμάς, τα παιδιά μας τις δεξιότητες και την γνώση που θα μας συνοδεύει σε όλη μας την ζωή.

Δεν θα αναφερθώ για τα τροχαία ατυχήματα και τον πόνο που προκαλούν γιατί κανένας δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα επειδή θα διαβάσει κάποιες γραμμές ή θα δει κάποιες φωτογραφίες.

Επανέρχομαι στο θέμα μας και αναρωτιέμαι αν έχει σημασία σήμερα να είσαι «καλός» δάσκαλος οδήγησης, να φτιάξεις με κόπο ένα σύστημα εκπαίδευσης, και να μοχθείς να κάνεις σωστά αυτό το σημαντικό το έργο.

Η απάντηση είναι ΟΧΙ, όχι γιατί όπως και να κάνεις μάθημα ότι σύστημα και να θεσπίσεις, όσο και να δώσεις τον εαυτό σου, δίπλωμα παίρνουν όλοι, ακόμη και σήμερα το 2016 μετά από προσπάθειες χρόνων με αλλαγές συστημάτων οι εξετάσεις είναι χωρίς ουσία και χωρίς νόημα.

Δικαιολογημένα λοιπόν οι υποψήφιοι επιλέγουν την ποιο φθηνή τιμή.

 

Κόστος διπλώματος

Ένα δίπλωμα αυτοκινήτου με τα ελάχιστα υποχρεωτικά μαθήματα, κοστίζει στην Ελλάδα από 380 € έως 800 € σε κάποιες περιοχές που είναι απομονωμένες (νησιά κλπ) με την μέση τιμή για ένα δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου περίπου 500 €

Ανάλυση

Θα κάνουμε μία ανάλυση για το κόστος του διπλώματος και τι περιέχουν τα 500 €.

Τα παράβολα για την έκδοση της άδειας οδήγησης και την συμμετοχή στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις είναι 141 €, οπότε μας περισσεύουν 359 € τα οποία αποτελούν αμοιβή της σχολής οδηγών για να παρέχουν τουλάχιστον 21 θεωρητικά μαθήματα, 25 πρακτικά μαθήματα και 1 παράσταση εξετάσεων συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ .

Άρα τα καθαρά έσοδα της σχολής οδήγησης είναι 290 € απαλλαγμένα από το ΦΠΑ

SEMINARIOΘεωρητικά μαθήματα

Ο αριθμός θεωρητικών μαθημάτων που πρέπει να πραγματοποιήσει ο κάθε υποψήφιος είναι 21. Η μέση τιμή των θεωρητικών μαθημάτων είναι 1 € ή 0,81 € χωρίς ΦΠΑ και καθαρά έσοδα  ανά μαθητή 16,95 €.

Πρακτικά μαθήματα

Για τα πρακτικά μαθήματα και την παράσταση των εξετάσεων περισσεύουν 273,05 € που αντιστοιχούν σε 10, 5€ για κάθε μάθημα οδήγησης και παράστασης εξετάσεων.

Το κάθε αυτοκίνητο για κάθε μάθημα έχει δαπάνες με τις αποσβέσεις 4 € ανά μάθημα. Ο κάθε εκπαιδευτής πληρώνεται 5 € ανά μάθημα μικτά.

CarandmoneyΑποτέλεσμα

Η σχολή οδηγών έχει μικτά έσοδα από το κάθε μάθημα 1 €. Γιατί άραγε συνεχίζει να δουλεύει. Αν είναι μόνος του παίρνει και το μεροκάματο των 5 € και αν κάνει 200 μαθήματα τον μήνα θα έχει μικτά έσοδα 1200 € για να πληρώσει την ασφάλειά του υποθέτοντας ότι τα έξοδα γραφείου βγαίνουν από τις διεκπεραιώσεις.

Δεν υπάρχει σωτηρία

Ο παραπάνω συλλογισμός είναι απλουστευμένος αλλά αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα και αν είσαι ρεαλιστής γνωρίζεις ότι μία επιχείρηση αν δεν έχει κερδοφορία θα κλείσει και αν δεν κλείσει θα δημιουργήσει υποχρεώσεις που θα επιβαρύνει το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο μέσω μίας συνεχής μείωσης τιμής για εξεύρεση πελατείας.

Για τον λόγο αυτό οι σχολές οδηγών έχουν μείνει «στάσιμες» και δεν αναμένετε να αλλάξει κάτι στο μέλλον αν δεν αλλάξει η αναγκαιότητα γιατί η αναγκαιότητα διαμορφώνει τις εξελίξεις.

Ουσιαστικές εξετάσεις , ουσιαστική εκπαίδευση.

Αξιολόγηση, βελτίωση.

Ας δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να αξίζει να είσαι καλός γιατί αλλιώς αναγκαστικά προσαρμόζεσαι προς το χειρότερο.

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Πολύ ωραίο κείμενο. Να προσθέσω την – εκ των πραγμάτων – έλλειψη μέτρου σύγκρισης, σαν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που έχουν φτάσει ως εδώ τα πράγματα. Άδεια οδήγησης αποκτά ως επί τω πλείστον κανείς μια φορά στη ζωή του. Συνεργάζεται λοιπόν με μια μόνο σχολή οδηγών, μη έχοντας τη δυνατότητα να συγκρίνει, παρά μόνο να σχηματίσει μια γενική εικόνα του τύπου «έμεινα ευχαριστημένος»…

Comments are closed.