«Η Επιτροπή μας έχει συμβάλει καθοριστικά στην αυστηροποίηση του Ποινικού Κώδικα για την υπαίτια πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου δυστυχήματος (ν. 4637/2019) και στην ενίσχυση της διδασκαλίας του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία δια της εισαγωγής του στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών αντί της ευέλικτης ζώνης.»

Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, στη συνεδρίαση της Επιτροπής στην οποία μετείχε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, που ενημέρωσε τους βουλευτές για τον προγραμματισμό και την εξέλιξη του κυβερνητικού έργου.

Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής Χρήστος Κέλλας υπογράμμισε πως, σε συνεργασία με την Κυβέρνηση, η Επιτροπή προάγει την αποτελεσματικότερη διακυβέρνηση της οδικής ασφάλειας, ενώ ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε ειδικότερα σε ενέργειες, στις οποίες πρόκειται να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά το επόμενο διάστημα, σε διοικητικό και νομοθετικό επίπεδο, προβλέποντας:

  • Την οργάνωση, για πρώτη φορά, μίας ενιαίας διοικητικής πυραμίδας των αρμόδιων φορέων, που θα έχει στην κορυφή της την κυβερνητική επιτροπή των συναρμόδιων υπουργών, οι αποφάσεις της οποίας θα υλοποιούνται βαθμηδόν («από πάνω προς τα κάτω») από μόνιμη εκτελεστική επιτροπή, τις συναρμόδιες διευθύνσεις των υπουργείων με πρώτη τη Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού και την Κοινωνία των Πολιτών.
  • Την εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας δεκαετίας, που θα περιλαμβάνει τους βασικούς στόχους των Ηνωμένων Εθνών και της ΕΕ και την εξειδικευμένη εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής ανά διοικητικό επίπεδο. Ειδοποιός διαφορά του νέου σχεδίου, εν συγκρίσει με τα δύο προηγούμενα, θα είναι η δεσμευτικότητά του μέσω μηχανισμών επιβολής και δεικτών απόδοσης.
  • Την εφαρμογή Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που θα προβλέπουν δράσεις για την οδική ασφάλεια στους δήμους, οι οποίες θα είναι υποχρεωτικές αναλόγως του πληθυσμιακού μεγέθους.
  • Νέο πλαίσιο εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος.
  • Στήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής μέσω της πλατφόρμας «e-drive» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  • Αλλαγές στον ΚΟΚ: Α) Εστίαση στον καταλογισμό των παραβάσεων στον οδηγό και όχι στο όχημα. Δηλαδή, θα αποφεύγονται ποινές, όπως για παράδειγμα η αφαίρεση πινακίδων που στερεί μία οικογένεια από τη χρήση του οχήματός της, ενώ ευθύνεται ένα μόνο μέλος της. Β) Παρακολούθηση των καθ’ υποτροπή παραβατικής συμπεριφοράς οδηγών. Γ) Επανεξέταση των διαβαθμίσεων των παραβάσεων συναρτήσει της συχνότητάς τους, με εστίαση στην υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση κράνους, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την απόσπαση της προσοχής.
  • Άμεση παρακολούθηση των παραβάσεων του κάθε οδηγού από την Τροχαία και δυνατότητα σύνδεσης των πολιτών ώστε να βλέπουν τους βαθμούς των ποινών τους.
  • Απλούστευση διαδικασιών δια της ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης εξέτασης για απόκτηση διπλώματος και ενεργοποίηση, εντός των επόμενων ημερών, ηλεκτρονικής εφαρμογής για την άμεση απόκτηση προσωρινού διπλώματος την επομένη των εξετάσεων έως ότου εκδοθεί σε κάρτα.
  • Τη ρύθμιση της μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, σκούτερ).

Τέλος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής ότι, από τον Αύγουστο του 2019 και μετά, 105.000 άτομα ανανέωσαν ή απέκτησαν το δίπλωμά τους, με βάση τη σχετική ρύθμιση της Κυβέρνησης, ενώ προθυμοποιήθηκε να προσέλθει εκ νέου σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής, προκειμένου να συζητήσουν νομοσχέδιο, που θα τεθεί σε διαβούλευση και θα περιλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των ανωτέρω προβλέψεων.

Πηγή: https://www.onlarissa.gr/

Η συνεδρίαση της επιτροπής