Αναδημοσίευση από thermisnews.gr
Μεγάλες ουρές και σοβαρές καθυστερήσεις καταγράφονται στη διαδικασία έκδοσης διπλώματος οδήγησης στην Μακεδονία με χιλιάδες υποψήφιους να είναι αναγκασμένοι να περιμένουν έως και… τρεις μήνες για να δώσουν θεωρητικές εξετάσεις.

Με την επανέναρξη των εξετάσεων ιδιαίτερα είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην περιοχή της Μακεδονίας και ειδικά στην Ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης με τους υποψήφιους να περιμένουν στην… ουρά για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να καταφέρουν να δώσουν θεωρητικές εξετάσεις.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών, Διαμαντής Ηλιάδης, οι θεωρητικές εξετάσεις που προγραμματίζονται είναι λίγες, σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν και ο κόσμος δε μπορεί να εξυπηρετηθεί.

«Σε όλη τη Μακεδονία τα πράγματα είναι πάρα πολύ «ζόρικα» και ειδικά στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Καβάλα, υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα», τονίζει χαρακτηριστικά. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι οι περιφερειάρχες θα πρέπει να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα, φέρνοντας ως παράδειγμα την περιφέρεια Αττικής που ύστερα από ενέργειες του κ. Πατούλη αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των θεωρητικών εξετάσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά, ακόμα και Σαββατοκυριακα.

Ανατολική Θεσσαλονίκη: Υποστελέχωση και μεγάλες καθυστερήσεις

Μιλώντας στο GRTimes.gr, άνθρωποι του κλάδου χαρακτηρίζουν επιεικώς απαράδεκτη την κατάσταση που επικρατεί στη Διεύθυνση Μεταφορών Ανατολικής Θεσσαλονίκης καθώς υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα υποστελέχωσης, με συνέπεια οι λιγοστοί υπάλληλοι να αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στον τεράστιο όγκο εργασίας. «Περιμέναμε ότι με τη μεταστέγασή της (σ.σ. υπηρεσίας) από τη Θέρμη στην πόλη της Θεσσαλονίκης, μέσα στο χώρο της Περιφέρειας, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα, αλλά δυστυχώς είναι πολύ χειρότερα», σχολιάζει χαρακτηριστικά η Ασπασία Σέρμπου – Μπεκιάρη, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών «Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ».

Όπως εξηγεί, η υπηρεσία που εξυπηρετεί τους πολίτες όλης της Ανατολικής Θεσσαλονίκης καθώς και όλων των Ανατολικών Δήμων έχει στο δυναμικό της σήμερα περίπου 35 ενεργούς υπαλλήλους, σε αντίθεση με τη Δυτική υπηρεσία που έχει περίπου 60, υπογραμμίζοντας ότι ο αριθμός είναι δυσανάλογος καθώς ο όγκος των διεκπεραιώσεων είναι ελάχιστα μεγαλύτερος στη Δυτική Υπηρεσία. Παράλληλα, το ίδιο συμβαίνει και με τους εξεταστές αφού στην Ανατολική πλευρά υπάρχουν μόνο 22 ενώ στη Δυτική 57.

«Η προϊσταμένη της υπηρεσίας, καθώς και οι λιγοστοί υπάλληλοι, καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες, αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον όγκο των υποθέσεων που δέχονται. Έχουν αποχωρήσει υπάλληλοι, είτε λόγω συνταξιοδότησης, είτε λόγω μετακίνησής τους σε άλλες υπηρεσίες χωρίς να αντικαθίστανται. Παρότι έχουν προστεθεί νέα αντικείμενα, όπως π.χ. οι μετατροπές Αλβανικών και Σερβικών αδειών οδήγησης σε Ελληνικές, η αλλαγή των διπλωμάτων για την καταχώρηση του κωδικού 121 για την οδήγηση και του δικύκλου, οι υπάλληλοι αντί να αυξηθούν συνεχώς μειώνονται», τονίζει η κα. Μπεκιάρη.

Αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, που αποτελεί το κύριο πρόβλημα, είναι η ταλαιπωρία των πολιτών ενώ η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη όσον αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις, αφού η αίθουσα χαρακτηρίζεται ακατάλληλη για να εξυπηρετήσει τον μεγάλο όγκο υποψηφίων.

 Ενδεικτικό είναι, ότι σύμφωνα με την κα. Μπεκιάρη, από την προηγούμενη χρονιά υπήρχαν περίπου 1.000 άτομα στην αναμονή με 2.700 να έχουν προστεθεί το 2021.
Φανταστείτε πότε θα καταφέρουν να δώσουν εξετάσεις όλοι αυτοί οι άνθρωποι, αν η Περιφέρεια δεν πάρει άμεσα μέτρα. Με τα σημερινά δεδομένα, ο μαθητής που κάνει τώρα εγγραφή στη σχολή του, θα δώσει εξετάσεις θεωρίας μετά από 3 μήνες τουλάχιστον», σημειώνει. 
Ενδεικτικό, επίσης, είναι, ότι στην αίθουσα της Ανατολικής υπηρεσίας εξετάζονται μόνο 12 υποψήφιοι, σε πέντε γκρούπ ανα ημέρα (Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή), επομένως 240 υποψήφιοι την εβδομάδα, αριθμός που σε καμία περίπτωση δε θεωρείται «ελπιδοφόρος» ούτως ώστε να… τελειώσει η ουρά και να εξυπηρετηθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα τόσοι χιλιάδες άνθρωποι.
Από την αρχή το τονίσαμε ότι η αίθουσα αυτή δεν είναι κατάλληλη. Δυστυχώς δεν υπήρξε καμία μέριμνα από την Περιφέρεια ώστε να υπάρξει ένας σωστός προγραμματισμός για τον όγκο που έχει συσσωρευτεί. Θα έπρεπε να υπάρξει μια πολύ μεγαλύτερη αίθουσα, ή να προβλεφθούν υπερωρίες των υπαλλήλων, είτε απόγευμα, είτε Σαββατοκύριακα,
αναφέρει η κα. Μπεκιάρη, φέρνοντας ως παράδειγμα στη συνέχεια την Περιφέρεια Αττικής που με πρωτοβουλία του κ. Πατούλη, οι θεωρητικές εξετάσεις διενεργούνται και σαββατοκύριακα για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν οι υποψήφιοι.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την πρόεδρο του Σωματείου Εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών «Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ», έχουν δημιουργηθεί ολόκληρες στοίβες από φακέλους για αιτήσεις αναθεώρησης διπλώματος, καθώς, λόγω έλλειψης προσωπικού δε μπορούν να διεκπεραιωθούν οι διαδικασίες. «Καταθέτουμε αναθεωρήσεις διπλωμάτων και δεν υπάρχει υπάλληλος να δώσει πρωτόκολλο την ώρα της κατάθεσης, κάτι που δε συμβαίνει πουθενά. Το πρωτόκολλο αποδεικνύει ότι κατατέθηκαν τα δικαιολογητικά για την αναθεώρηση, ειδάλλως ο πολίτης είναι εκτεθειμένος κατέχοντας ληγμένο δίπλωμα.

Οι φάκελοι σε αναμονή, με απλά λόγια, είναι ολόκληρες στοίβες και δεν ξέρουμε πότε θα πρωτοκολληθούν. Μάλιστα, αρχίζουν να λήγουν οι παρατάσεις που είχαν δοθεί λόγω του lockdown και οι καταθέσεις των αναθεωρήσεων είναι ακόμα πιο πολλές. Επιπλέον, αν για κάποιο λόγο λείπει ο υπάλληλος από τη θυρίδα, δεν υπάρχει αντικαταστάτης», περιγράφει η κα. Μπεκιάρη.

Αίτημα του Σωματείου είναι να διαμορφωθεί σωστή αναλογία τόσο των υπαλλήλων όσο των εξεταστών ανάμεσα στις δύο υπηρεσίες, Ανατολική και Δυτική, σημειώνοντας ότι δε μπορεί να υπάρχει τέτοια διαφορά στελέχωσης των δύο υπηρεσιών όταν μάλιστα, μετά τη μεταφορά της Ανατολικής εντός πόλης δέχεται περισσότερους πολίτες.

Αβραμίδης: Μεγάλο πρόβλημα η υποστελέχωση – «Κάνουμε τα αδύνατα – δυνατά για να βοηθήσουμε»

Από τη μεριά του ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Στάθης Αβραμίδης, μιλώντας αναφέρει ότι πράγματι το μεγάλο πρόβλημα είναι η υποστελέχωση αλλά και το γεγονός πως σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου και τα μέτρα που έχουν ληφθεί κατά της πανδημίας, στις αίθουσες εξετάσεων συμμετέχουν μόνο οι μισοί υποψήφιοι. Κάτι, που όπως εκτιμά, με την άρση του μέτρου θα λυθεί ένα από τα βασικά προβλήματα που δημιουργούν καθυστερήσεις στις εξετάσεις.

Κάνουμε τα αδύνατα δυνατά να βοηθήσουμε τον κόσμο που έρχεται για να βγάλει διπλώματα ή να δώσει εξετάσεις, ωστόσο, με το διαθέσιμο προσωπικό που υπάρχει είναι πολύ δύσκολο να προχωρήσουμε. Κάνουμε κάποιες βελτιωτικές κινήσεις και θα δούμε εντός των επόμενων ημερών πως θα προχωρήσουμε,
αναφέρει ο κ. Αβραμίδης, συμπληρώνοντας ότι στο μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, συνετέλεσε το γεγονός ότι για οκτώ μήνες, λόγω κορωνοιού, δεν πραγματοποιούνταν θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις και ως εκ τούτου χρειάζεται ο απαραίτητος χρόνος για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Όσον αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις, όπου εντοπίζεται μεγάλη αναμονή μέχρι να δώσουν οι υποψήφιοι, ο αντιπεριφερειάρχης ξεκαθάρισε πως θα ήταν αδύνατον να βρεθεί λύση εφόσον ισχύει το μέτρο με το 50% υποψηφίων ανά αίθουσα ενώ για την αποσυμφόρηση εξετάζεται η πραγματοποίηση και απογευματινών εξετάσεων αλλά και η αύξηση αιθουσών. Πάντως, όταν εκφράστηκε η πρόθεση να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Αττικής και να γίνονται εξετάσεις και τα Σαββατοκύριακα, σύμφωνα με τον κ. Αβραμίδη υπήρξαν αντιδράσεις από το προσωπικό καθώς δε δέχονταν να εργαστούν περισσότερες ημέρες.

«Ρολάρει» η Δυτική Θεσσαλονίκη

Αισθητά καλύτερη είναι η κατάσταση στη Δυτική μεριά της Θεσσαλονίκης με τις αίθουσες θεωρητικών εξετάσεων να έχουν αυξηθεί καθώς είχε προβλεφθεί ότι κατά την επανέναρξη των εξετάσεων μετά από πολύμηνη παύση λόγω των μέτρων, ο όγκος των υποψηφίων θα ήταν μεγάλος και οι «μηχανές» έπρεπε να είναι «αναμμένες». «Προχωράμε και είμαστε σε ένα καλό επίπεδο», αναφέρει για τη Δυτική Θεσσαλονίκη η πρόεδρος του Σωματείου σχολών οδηγών «Μακεδνός», Έφη Λέντζιου, συμπληρώνοντας ότι ήδη έχουν βγει αρκετά διπλώματα τα οποία ήταν σε αναμονή, ενώ σε περίπτωση που υπάρξει κάποια καθυστέρηση έχει συζητηθεί να μπουν και απογευματινές εξετάσεις.

Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται το γεγονός, πως σύμφωνα με την κα. Λέντζιου, στη συνάντηση που πραγματοποίησε το Σωματείο με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη πριν γίνει η επανέναρξη των εξετάσεων, τέθηκαν επί τάπητος όλα τα σοβαρά ζητήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν, βρέθηκαν λύσεις η οποίες εφαρμόστηκαν άμεσα αλλά και εναλλακτικές σε περίπτωση που υπάρξουν καθυστερήσεις.

Έτσι, μπορεί ο όγκος των υποψηφίων να είναι μεγάλος, ωστόσο, ο χρόνος αναμονής για κάποιον που θέλει να βγάλει δίπλωμα οδήγησης δε ξεπερνά τον μέσο όρο που συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια (δύο – τρεις μήνες) ενώ οι διαδικασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς αν λάβει κανείς υπόψιν του την πολύμηνη παύση λόγω κορωνοϊού.