Πολύς λόγος και ενθουσιασμός για το άνοιγμα των σχολών οδηγών από σήμερα 19 Απριλίου 2021.

Τα τηλέφωνα στα γραφεία των σχολών οδηγών “σπάσανε” και οι ερωτήσεις για ραντεβού μαθημάτων ήταν καταιγιστικές αλλά μάταια περίμεναν οι ενδιαφερόμενοι απάντηση.

Ο λόγος είναι η προχειρότητα και οι ασάφειες της υπουργικής απόφασης που εμπεριείχε το άνοιγμα των σχολών οδηγών. Σύμφωνα με την Π.Ο.Ε.Ο. “την Τρίτη 20 Απριλίου η Ομοσπονδία θα έχει συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη” από την οποία ίσως προκύψει ο τρόπος λειτουργίας των σχολών οδηγών.

Από την αρχή της πανδημίας οι σχολές οδηγών ήταν από τους πρώτους κλάδους που αναστελλόταν η λειτουργία τους και από τους τελευταίους που γινόταν άρση της αναστολής λειτουργίας.

Το παράλογο για τον κλάδο των σχολών οδηγών είναι ότι ενώ επιτρέπονται τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα για τις επαγγελματικές κατηγορίες (φορτηγά, λεωφορεία, νταλίκες) και σε κάποιους νομούς γίνονται και εξετάσεις τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές, απαγορεύετε η λειτουργία τους για την εκπαίδευση και εξέταση των επιβατικών οχημάτων και δικύκλων που στην πράξη έχει τους ίδιους κινδύνους.

Με την νέα απόφαση όπως είναι διατυπωμένη επαναφέρει και τις υφιστάμενες επιτρεπόμενες κατηγορίες στο νέο καθεστώς συμπαρασύροντας και τα σεμινάρια των ΠΕΙ.

Θα μπορούσε με προσεχτικό σχεδιασμό να γίνει το άνοιγμα των σχολών οδηγών έτσι ώστε να αποκατασταθεί σταδιακά η λειτουργία τους.

Επιγραμματικά αναφέρω τι θα μπορούσε να γίνει όλο αυτό το διάστημα που ήταν σε αναστολή οι σχολές οδηγών τόσο για την επανέναρξη της εκπαίδευσης και της εξέτασης όσο και για την ενίσχυση τους.

  1. Κατάρτιση των εκπαιδευτών οδήγησης στις διάφορες μεθόδους τηλεεκπαίδευσης και εφαρμογή τους ως εναλλακτικού τρόπου παρακολούθησης θεωρητικών μαθημάτων με ταυτόχρονη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου έστω και μόνο για την περίοδο της πανδημίας.
  2. Πρωτόκολλο διαδικασιών κατά την διενέργεια πρακτικών μαθημάτων και πρακτικών εξετάσεων.
  3. Τοποθέτηση προστατευτικών διαχωριστικών στα οχήματα ώστε να αυξάνονταν ο βαθμός ασφάλειας εντός του οχήματος.
  4. Διενέργεια τεστ για την συμμετοχή στις θεωρητικές ή πρακτικές εξετάσεις.
  5. Διευθέτηση του αριθμού των συμμετεχόντων στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις
  6. Δικαίωμα επιλογής στην κάθε επιχείρηση για το αν λειτουργεί ή θα είναι σε αναστολή.
  7. Εκπαίδευση στις νέες πλατφόρμες του Υπουργείου μεταφορών για τις αντικαταστάσεις και ανανεώσεις αδειών οδήγησης και άλλων διεκπεραιώσεων με έμφαση στην συμμετοχή των σχολών οδηγών ως επαγγελματίες.
  8. Επιδότηση οχημάτων επαγγελματικών κατηγοριών που έχουν κατατεθημένες πινακίδες.
  9. Διαφορετικά κριτήρια για όλους τους κύκλους της επιστρεπτέας προκαταβολής λόγω των αποχών του έτους 2019.
  10. Παράταση όλων των αδειών λειτουργίας σχολών οδηγών, σχολών ΠΕΙ, ΚΕΘΕΥΟ, λόγω λήξης πυρασφάλειας ή μετεγκατάστασης ή άλλων λόγων.

Ας στείλουν οι συνάδελφοι ιδέες να δημοσιευτούν γιατί πρέπει να ακουστούν πολλές φωνές, πολλές ιδέες για να μπορέσει αυτός ο κλάδος να φύγει από το τέλμα που έχει πέσει τα τελευταία χρόνια.

Ας ελπίζουμε για το καλύτερο.