Καθώς ‘επιστρέφουμε’ στις πιο σύντομες μέρες , χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στο δρόμο. H κόπωση, η έλλειψη φωτός, η συμβιβασμένη νυχτερινή όραση, η ώρα αιχμής και οι προβληματικοί οδηγοί  συμβάλλουν στη μεγαλύτερη επικινδυνότητα της οδήγησης κατά τη διάρκεια της νύχτας από οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας. Στην πραγματικότητα, ο κίνδυνος μιας θανατηφόρας σύγκρουσης είναι τρεις φορές μεγαλύτερος το βράδυ, σύμφωνα με την έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας.

Η ΚΟΠΩΣΗ

Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του National Sleep Foundation, το 60% των ενηλίκων έχουν οδηγήσει ενώ ήταν κουρασμένοι και άλλα 37% ή 103 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν κοιμηθεί στο τιμόνι. Από αυτά, το 13% δηλώνει ότι κοιμούνται κατά την οδήγηση τουλάχιστον μια φορά το μήνα, ενώ το 4% δηλώνει ότι έχουν προκαλέσει  σύγκρουση λόγω του ότι αποκοιμήθηκαν κατά την οδήγηση.

Οι αιτίες είναι  πολλές – οι πολλές βάρδιες, η έλλειψη ποιοτικού ύπνου, οι μακρυνές ώρες εργασίας, οι διαταραχές του ύπνου και αυτό δεν συμβαίνει μόνο σε μεγάλα ταξίδια.

Αυτοί οι εντυπωσιακοί αριθμοί υποστηρίζονται από μια έκθεση της NHTSA:                  100.000 αστυνομικοί ανέφεραν ότι οι συγκρούσεις είναι αποτέλεσμα της κόπωσης του οδηγού. Οι περισσότερες συντριβές ή η παραλίγο συγκρούσεις συμβαίνουν στις περιόδους όπου θα περιμέναμε να είναι κουρασμένοι οι οδηγοί: 4 με 6 π.μ., μεσάνυχτα έως 2 μ.μ. και 2 με 4 μ.μ., σύμφωνα με το NSF.

Νοέμβριος 6-13, 2016, είναι η εβδομάδα πρόληψης οδυνηρής οδήγησης.

Το Ίδρυμα National Sleep Foundation συμβουλεύει:

  •  Να κοιμάστε επτά έως εννέα ώρες την νύχτα
  •  Μην οδηγείτε εάν έχετε μείνει άυπνοι για 24 ώρες ή περισσότερο
  •  Να σταματάτε κάθε δύο ώρες για να ξεκουραστείτε
  •  Να κάνετε στην άκρη και να κοιμηθείτε εάν αισθάνεστε υπνηλία
  •  Να ταξιδεύετε σε καιρούς που κανονικά είστε ξύπνιοι

ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

Όταν τελειώνει η θερινή ώρα – για το 2016, Αυτό τον Νοέμβριο στις 6 – πολλοί άνθρωποι θα βρεθούν να περνούν περισσότερο χρόνο οδήγησης στο σκοτάδι. Η αντίληψη βάθους, η αναγνώριση χρωμάτων και η περιφερική όραση μπορεί να διακυβευτούν στο σκοτάδι και η λάμψη των προβολέων από ένα όχημα που έρχεται σε επαφή με το αυτοκίνητο, μπορεί να τυφλώσει προσωρινά ένα οδηγό. Ακόμη και με προβολείς μεγάλου φωτισμού, η ορατότητα περιορίζεται σε περίπου 152 μέτρα (76 μέτρα για τους κανονικούς προβολείς) και υπάρχει λιγότερος χρόνος αντίδρασης εάν εμφανιστεί κάτι στο δρόμο, ειδικά όταν οδηγείτε σε υψηλότερες ταχύτητες.

Τι πρέπει να κάνετε για να καταπολεμήσετε το σκοτάδι;

  1. Να τοποθετηθούν οι προβολείς σας σωστά και να βεβαιωθείτε ότι είναι καθαροί
  2. Να απενεργοποιήστε το ταμπλό σας
  3. Να κοιτάζετε μακριά από τα φώτα που έρχονται
  4. Εάν φοράτε γυαλιά, βεβαιωθείτε ότι δεν κάνουν αντανάκλαση
  5. Να καθαρίσετε το παρμπρίζ για την εξάλειψη των ραβδώσεων
  6. Να χαμηλώνετε την ταχύτητα σας έτσι ώστε να αντισταθμίσετε την περιορισμένη ορατότητα

ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΕΝΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΟΡΑΣΗ

Η νυχτερινή όραση είναι η ικανότητα να βλέπετε καλά σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Καθώς μεγαλώνουμε, δυσκολευόμαστε να βλέπουμε τη νύχτα. Σε ηλικία 60 ετών και άνω, η οδήγηση μπορεί να γίνει ακόμη πιο δύσκολη, σύμφωνα με τη Αmerican Optometric Association. Μερικοί παλαιότεροι οδηγοί μπορεί επίσης να έχουν υπονομεύσει την όραση λόγω καταρράκτη και άλλων εκφυλιστικών παθήσεων των ματιών. Η AOA συνιστά στους ηλικιωμένους οδηγούς:

  • Να κάνουν ετήσιες εξετάσεις όρασης
  • Να μειώνουν ταχύτητα
  • Να κάνουν μαθήματα οδήγησης, ακόμη και οι πεπειραμένοι οδηγοί μπορούν να επωφεληθούν από ένα μάθημα επανεκπαίδευσης γιατί ορισμένοι από τους κανόνες έχουν πιθανώς αλλάξει
  • Ελαχιστοποιήστε τους αντιπερισπασμούς, όπως να μιλάτε με επιβάτες ή να ακούτε ραδιόφωνο
  • Επικοινωνήστε με το γιατρό σας σχετικά με τις παρενέργειες των συνταγογραφούμενων φαρμάκων
  • Περιορίστε την οδήγηση στις ώρες της ημέρας, εάν είναι απαραίτητο

ΩΡΑ ΑΙΧΜΗΣ

Η βραδινή ώρα αιχμής (από τις 4 έως τις 7 μ.μ. τις καθημερινές) είναι μια επικίνδυνη ώρα για οδήγηση λόγω των γεμάτων δρόμων και των οδηγών που θέλουν να φτάσουν στο σπίτι μετά την εργασία τους. Το χειμώνα, είναι σκοτεινά κατά την ώρα αιχμής, συνθέτοντας μια ήδη επικίνδυνη κατάσταση οδήγησης.

 Πώς μπορείτε να φτάσετε σπίτι σας με ασφάλεια κατά την ώρα αιχμής;

  • Μην είστε ανυπόμονος οδηγός. Κόψτε ταχύτητα
  • Μείνετε στη λωρίδα σας και προσέχετε τους οδηγούς που αλλάζουν λωρίδα.
  • Παρόλο που η διαδρομή μπορεί να είναι γνωστή, μην πάτε με αυτόματο πιλότο. Μείνετε σε εγρήγορση
  • Σε άγνωστες περιοχές, συμβουλευτείτε έναν χάρτη προτού πάτε και απομνημονεύστε τη διαδρομή σας
  •  Μην αγγίζετε το τηλέφωνό σας, μην τρώτε, μην πίνετε ούτε κάνετε άλλα πράγματα που αποσπούν την προσοχή σας

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

Περίπου 30 άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά σε συντριβές που περιλαμβάνουν οδηγό που έχει καταναλώσει αλκοόλ, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Οι οδηγοί με προβλήματα συνταγογραφούμενων φαρμάκων και άλλων φαρμάκων αυξάνουν σημαντικά αυτόν τον αριθμό. Οι προβληματικοί οδηγοί είναι συχνότερα στο δρόμο μετά το σκοτάδι – ιδιαίτερα μεταξύ τα μεσάνυχτα και 3 π.μ. τα Σαββατοκύριακα. Μολονότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ έχει μειωθεί κατά περίπου το ένα τρίτο από το 2007, ο αριθμός των οδηγών υπό την επήρεια φαρμάκων έχει αυξηθεί. Μεταξύ 2013 και 2014, το 22% των οδηγών βγήκε θετικό σε φάρμακο που θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη, σύμφωνα με μια οδική έρευνα που διεξήχθη από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας. Το NHTSA διαπίστωσε επίσης ότι η επικράτηση της THC (που βρέθηκε στη μαριχουάνα) μεταξύ των οδηγών τις νύχτες του Σαββατοκύριακου αυξήθηκε 48% από το 2007, δηλαδή από 8,6% των οδηγών στο 12,6%. Πολλά κράτη δεν έχουν ακόμη αλλάξει τους προβληματικούς νόμους οδήγησης για την αντιμετώπιση αυτού του αυξανόμενου προβλήματος.

ΜΕΙΝΕΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ, ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ

Ενώ κάνουμε μόνο το ένα τέταρτο της οδήγησης μας τη νύχτα, το 50% των θανάτων από τροχαία συμβαίνουν τη νύχτα. Δεν έχει σημασία αν ο δρόμος είναι οικείος ή όχι, η οδήγηση τη νύχτα είναι πάντα πιο επικίνδυνη. Περισσότεροι από 35.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα το 2013, σύμφωνα με το Injury Facts 2016. Λαμβάνοντας μερικές επιπλέον προφυλάξεις, μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στη μείωση αυτών των αριθμών.

Ελεύθερη πηγή:http://www.nsc.org