Απόσπασμα συνέντευξης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη που αφορά το νέο σύστημα εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Kontra channel» και το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Μελιγγώνη
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα, αυτό που προβλέπει το νέο πλαίσιο, εκτός από την εγκατάσταση των καμερών στα αυτοκίνητα, είναι ότι θα είναι μέσα ο υποψήφιος με τους εξεταστές, αλλά όχι με το δάσκαλο οδήγησης. Και εκεί προκύπτουν δύο θέματα. Μα η φυσική επαφή του εξεταστή με τον μαθητή είναι αυτή που δημιουργεί τέλος πάντων συνθήκες για λάδωμα, και δεύτερον πως περιμένετε από έναν άνθρωπο ο οποίος έχει δώσει τα χρήματα για το αυτοκίνητο, να μην είναι μέσα στο αυτοκίνητο του; Δηλαδή αν ο μαθητής δημιουργήσει ατύχημα; Ποιος θα φταίει μετά;

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να τα απαντήσουμε ένα – ένα. Το πρώτο είναι ότι από την εμπειρία και από τους ελέγχους που έχουν γίνει, και από αυτά που έχουν αποκαλυφθεί τον τελευταίο καιρό, δεν έχει να κάνει η φυσική επαφή του εξεταστή με τον υποψήφιο οδηγό. Υπάρχει πάντα, πάντα όμως, εμπλοκή του εκπαιδευτή. Κι από πριν. Δε γίνεται κάποια συναλλαγή  μέσα στο αυτοκίνητο, πόσο δε μάλλον, όταν ο εξεταστής κληρώνεται και δεν κληρώνεται την προηγούμενη ημέρα, κληρώνεται πριν μπουν στο αυτοκίνητο.
Δεύτερον, θα υπάρχει ειδικό σώμα για αυτό και τρίτον, θα υπάρχουν κάμερες. Άρα είναι προφανές, ότι όταν δεν ξέρεις ποιος θα εξετάσει και θα υπάρχει από εκείνη τη στιγμή που θα γίνεται η κλήρωση μέχρι την ολοκλήρωση της εξέτασης κάμερα, είναι πάρα – πάρα πολύ δύσκολο να υπάρχουν τέτοιες αθέμιτες συναλλαγές.
Πάμε στο δεύτερο ερώτημα: Γιατί να είναι ο εκπαιδευτής έξω από το αυτοκίνητο; Ο εκπαιδευτής, μέχρι τώρα, η παρουσία του μέσα στο αυτοκίνητο, ήταν  στο πως δεν θα έχουμε, καλούς οδηγούς και καλές εξετάσεις. Είτε με τον πρώτο που χρησιμοποιούσαν τα βοηθητικά πεντάλ, του αυτοκινήτου, είτε για τις συναλλαγές που συζητούσαμε πριν.
Επομένως αυτό που έπρεπε εμείς να κάνουμε, είναι, οι εξεταστές να έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες, προκειμένου, να μπορούν να κάνουν την ίδια εντός εισαγωγικών δουλειά, -όχι αυτή που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα για κάποιους από τους εκπαιδευτές- αλλά να μπορούν σε περίπτωση που προκύψει κάτι, να μπορούν να πατήσουν τα πεντάλ, σε θέματα ασφαλείας και σε όλα τα υπόλοιπα. Τι είχαμε μέχρι τώρα; Μέχρι τώρα κ. Μελιγγώνη είχαμε εξεταστές, σε βαριά οχήματα, σε ένα λεωφορείο που θα πάει τα παιδιά μας στο σχολείο, αύριο, μόλις πάρει την άδεια οδήγησης, οι εξεταστές οδήγησης δεν είχαν την αντίστοιχη άδεια οδήγησης που έκαναν τις εξετάσεις για να κρίνουν. Το ίδιο στα φορτηγά, το ίδιο στα βαριά οχήματα και όλα τα υπόλοιπα.
Τι είδαμε από τους ελέγχους που γίνονται; Είδαμε ότι τουλάχιστον σε τέσσερις μεγάλες περιπτώσεις υπήρχαν πολύ οργανωμένα κυκλώματα, που δεν είχε νόημα, επί της ουσίας,  να έχουμε σύστημα εξετάσεων οδήγησης. Είτε αυτό που ήταν στην Κέρκυρα, είτε ήταν ένα διεθνές κύκλωμα, που ήταν σε έξι πόλεις της χώρας. Είτε ήταν το κύκλωμα που ανακάλυψε προς τιμή της, η Περιφέρεια Αττικής στον Πειραιά, είτε ήταν το κύκλωμα που συνεργάστηκαν οι Αρχές της Ελληνικής Αστυνομίας με το Υπουργείο και με την Περιφέρεια Αττικής, με την πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Αττικής, προκειμένου να έχουμε και τα ευρήματα του τελευταίου κυκλώματος που βρέθηκε.
Αυτά δεν είναι κατά τη γνώμη μου, αν θέλετε, ούτε μία στάση για να πούμε ότι ανακαλύψαμε κάποια κυκλώματα, αυτά τα ξέρουνε οι πολίτες της χώρας, περισσότερο από τον καθένα, εδώ και δεκαετίες. Είναι, ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε πλέον τέτοιες συμπεριφορές από όπου κι αν προέρχονται και με όποιος κόστος και να υπάρχει.